/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmontering af nakkestøtte
Fra : Jesperkg
Vist : 1447 gange
100 point
Dato : 14-01-06 00:44

Jeg har en vw polo hit fra 99, hvor jeg lige har fået nyt sædebetræk til.

Jeg har desværre problemer med at få afmonteret mine nakkestøtter. Der er ingen knapper som man kan trykke på, for at løsne dem.

Hvordan får jeg nakkestøtterne afmonteret, så jeg kan få mit betræk på?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 00:57

Ja, det er blot et spg om teknik.
Den skal nok havde et vrid eller ryk på en bestemt måde.
Men pas på...her bliver det farligt...
Flyt lige hoved inden den ryger op.. ellers hiver du den lige op i skallen på dig selv.
Jeg har før fået en blødende hævet læbe på den konto

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-06 01:12

Hej Jesperkg

Jeg har selv haft en Polo 99.
På den skulle man trykke en lille pal ind som sidder i plasticfatningen, der hvor nakkestøtten går ned i ryglænet.
Der kan også være en clips i plasicfatningen som skal presses ud for at fjerne nakkestøtten. Du skal eventuelt bruge en skruetrækker til at få clipsen ud.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Jesperkg

Dato : 14-01-06 03:39

Der er ingen knapper nede ved sædet.
Stængerne sidder nemlig ikke fast i nakkestøtten, men i sædet.

Jeg har prøvet at illustrere hvordan det ser ud her
http://peecee.dk/?id=25317

Men jeg vil prøve at følge Trine08's råd senere i dag :)

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 14-01-06 09:45

I v/side på nakkestøtten er der bagfra under plastc en knap der trykkes ind medens den vrikkes af

Godkendelse af svar
Fra : Jesperkg

Dato : 14-01-06 13:52

Der sad rigtig nok som helge.t sagde, en lille clips i plasticfatningen, som skulle tages ud først.
Tak for svaret helge.t