/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Meget mærkeligt DVD drev.
Fra : smutter50
Vist : 754 gange
500 point
Dato : 13-01-06 19:36

Mit DVD drev til afspilning (ikke brænding), vil kun læse/afspille brændte DVD'er og ikke originale...
Jeg har for nylig fået lagt XP ind på min PC. Kan det evt. have gjort noget. Før jeg fik XP, havde jeg ingen problemer. Jeg har heller ikke problemer med af afspille en original CD.
Hjælp, da jeg ikke fatter en bjælde...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-06 19:58

Download dette program, gratis
http://www.videolan.org/vlc/
Læs mere om det her.
http://www.nordicos.org/programs/all/vlc/

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 13-01-06 20:12

Hej Teil.
Tror du det hjælper, at downloade et nyt program. DVD-drevet låser ligesom bare fast, når det er en original DVD..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-06 20:16

Har du installeret medfølgende cd til dit dvd drev.?
Power DVD eller noget andet program.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-06 20:20

Jeg havde samme problem for kort tid siden.
http://www.kandu.dk/Spg80227.aspx
Og løste det med VLC programmet.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 13-01-06 20:32

Prøv at opdater firmware til drevet..
Det kan ofte fjerne mærkelige fejl..

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 13-01-06 21:37

Birger10.
Hvordan??

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 13-01-06 21:50

Til Teil.
Det virker desværre ikke med vlc.
Jeg har også power DVD. Der sker intet med skiven i drevet når det er en original DVD, kun brændte....

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 13-01-06 21:54

hvad hedder dit drev..
du kan som regel hente det nye firmware på producentens hjemme side

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 13-01-06 22:00

Birger100
Det er det originale drev fra jeg købte maskinen. En Apollo maskine med et: Toshiba DVD drev SD-M1502

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 13-01-06 22:21

Jeg fandt den her side http://forum.rpc-1.com/dl_firmware.php?category=1&manufactor=31
her kan du hente firmware til dit drev... under Toshiba SD-M1502 og så vælg den nyeste firmware.. så vidt jeg lige kan se er den en readme fil med... håber det hjælper..
jeg kunne ikke finde noget på toshiba hjemme side, men den firmware her ser ud til at være officiel..

mvh
Birger

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 14-01-06 12:15

Ingen af de foreslåede ting virker.
Stauts: Drevet kan læse/afspille brændt dvd'er men ikke orginale!!!!!!!
Hjælp...

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 14-01-06 13:17

Noget af det mest enkle kunne prøves
Kontrolpanel-system-enhåndshåndtering-dvd drev-driver -fjern driver-genstart

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-06 14:27

Er det ikke en SD150E ???
Måske er den regionslåst?
Og kan derfor kun afspille enten danske eller amerikanske film, og selvfølgelig de brændte som er oplåst.

Q: What is Regional Coding and can I change the regional code on my drive?
A: Region Protection Coding (RPC) of DVD Discs is a feature that is supported on DVD Players and is used with DVD-Video Discs (i.e. movies). Currently, the motion picture industry has divided the world into different regional "zones." These regions or "zones" correlate to the regional markets into which the motion picture industry releases movies.

Simply put, RPC Codes are placed on Movie Discs marketed throughout the world based on the region of the world where they are being sold. These RPC codes help to control and prevent the pirating of new release movies into other motion picture market regions prior to their true release dates within those markets. The CD-RW/DVD-ROM drive supports the current RPC phase 2 industry specifications.

The drive's regional code is set to the code found on the first DVD video disc that you load into your drive. The regional code will change if another DVD video disc from another region is inserted. Your CD-RW/DVD-ROM allows the regional code to change four times. The fifth time a different regional coded DVD is inserted, your drive will be permanently set to that regional code.

http://sdd.toshiba.com/main.aspx?Path=8182000000070000000100006598000026b9/8182000004ef000000010000659c00000d63/818200000bb5000000010000659c000028ec
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 14-01-06 16:07

Det er som skrev tidligere: Toshiba DVD drev SD-M1502, og jeg kunne sagtens udfører handlingen inden restallering til XP. Kan det have betydning??