/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ny bærbar.
Fra : bpedersen
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 13-01-06 19:28

Hej. jeg skal til at købe ny bærbar.
Jeg har kigget lidt på en Acer Aspire 3613WLMi som fona har på tilbud til 7000,-
Pc'en skal mest bruges til teksbehandling og internet.

Er der nogen der har erfaring med denne model.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-06 19:33

Hej

Min veninde har lige købt sådan en model og hun er yderst tilfreds og jeg er lidt misundelig jeg købte en Fujitzu Siemens sidste år som jeg gav 11.000,- for, og den kan ikke mere end den pågældende model. Så køb du trygt den

Clou

Ellers prøv at vurdere priser på sådanne maskiner på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-01-06 19:54

Vi i hvor man kan læse lidt om modellen?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-01-06 20:08

min kone har en, men vil anbefale dig

Lenovo Thinkpad Z60m PM-760 1GB 100GB 15.4" WPH ThinkPad Z60m 2529 - Pentium M 760 2 GHz - RAM 1 GB - HD 100 GB - DVD-brænder - Mdm - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN, Bluetooth, 802.11b, 802.11g - Centrino - Win XP Home - 15.4" TFT WSXGA+ (1680 x 1050) - Express Selection

http://www.computerstore.dk/ neders i højre hjørne... helt kanon

Lidt dyrere men der er du fremtidssikret.

Tror du fortryder den anden, jeg har selv en compaq R3000 som jeg gav 18000,- for, den er vand i forhold til denne her

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-01-06 20:10

her kan du se noget om acerèn du kigger på http://www.dinpris.no/prices/cid_3_gid_94_sid_553_pid_79414

peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-06 20:58

Prøv lige at kigge ind forbi www.zepto.dk

Der er der kvalitets bærbare.
De kan også findes omend lidt billigere hos http://www.pc-direct.dk/

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-01-06 21:15

Ja men de har ikke lige så gode kvalifikationer som denne acer. husk priserne på pc-direct er pluds moms.

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-06 21:37

Hej bpedersen
Jeg har selv en lillebror (1,3 Ghz, 20 gb hd) til din model, den kører fint. (den er dog blevet fodret med 512 mb ram udover de 256 de blev født med)
Jeg købte den i sin tid i en tdcbutik! Så var jeg da sikker på ikke at skulle bruge tid på vejledning

Min storesøster købte (på min anbefaling) før jul en lidt større model, med en sempron +3000 processor, 80 gb hd og ellers samme udstyr (5999 hos tdc ligeså, hun var lidt skuffet over at de ikke kunne svare på hendes spørgsmål). Og hun er også glad.

Skal du bruge den til spil og andet heavyduty er det ikke den rigtige maskine, ellers god fornøjelse.
På fonas hjemmeside står den til 5999,-
Det er svært, for ikke at sige umuligt at finde den eksakte model på nettet
Skal du have meget musik eller lignende på den, så er 40 gb hd måske i underkanten, men externe (usb)diske er ikke dyre.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-01-06 21:41

den model jeg har set er med 1024 ram og 80 gb harddisk og dvd brænder.. pris 6999.-

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 13-01-06 22:22

Fin maskine, ok pris.
God fornøjelse.

PS lige en advarsel: Det tager en times tid at starte den op første gang, den skal lige installere sig og genstarte 8-10 gange.

Så sørg for at have god tid.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:05

Den Acer du har fundet er helt ok.
Jeg er dog stadig helt vild med Zepto. Du kan jo selv gå ind og konfigurere den og bestemme hvad der skal i. Måske nok lidt dyrere men også virkelig kvalitet.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 16:25

Syntes stadig acer er en billig udgave af en bærbar, den er fin som start maskine, men bliver hurtigt, for træls... taler her af erfaring..

Peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:31

Helt enig Peter

Derfor foreslår jeg også en Zepto. Det er virkelig kvalitet.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 16:36

Jeg foreslår en Lenovo Thinkpad Z60m den har finger aftryks ikring og kan i øvrigt bygge som man vil...

og til jer som blev sure over det med Acer, jeg har en Acer aspire 1414 LMI (1410) og en TravelMate 4060, selv, ikke tilfreds med nogen af dem, samtidig har jeg en Compaq Presario R3000ea som bare er kanon...

Stor forskel på kvaliteten.

Peter

Ps. nævner lige at acer er fin til begynder maskine...

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-01-06 19:25

Okay. jeg har købt aceren. Jeg har hvis glemt at sige at det skulle være til min far og han har ikkke nær så store behov som os unge. Jeg har selv en Zepto 6515WD (en af de store), så ved godt at de e r lidt kraftiger.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 14-01-06 21:10

oki tillykke

Til ham er den fin, min fatter har også en acer

Peter

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 14-01-06 23:08

Tak for svaret nuber2.