/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kopiering af musikCD til bilen
Fra : g_h
Vist : 545 gange
300 point
Dato : 13-01-06 17:24

Jeg har købt mig den nye CD med Depeche Mode og ville lave en kopi, til at have i bilen.
Det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre! Ja! faktisk skal man installere en player, der ligger på Cd'en, for overhovedet at kunne spille den på PC'en!
Findes der en måde at omgå dette?

Gert

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-06 17:38

Hejsa
Den eneste løsning jeg umiddelbart kan se, er at du ripper din CD om til MP3 filer, og med disse laver en lyd CD med f.eks Nero
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-01-06 17:38

muligvis, hent et program der hedder CDex, den plejer at kunne rippe en cd. Kan hentes på www.download.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-06 17:41
Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 17:51

Er det en SONY skive???

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-01-06 17:55

Der står "Venusnote" på den, lige som der står "Copy Controlled"

Gert

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 300 point
Dato : 13-01-06 18:06

http://antibiomatika.net/arkiv/2003/12/kopikontroll
Læs lige om det her audio grabber

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-01-06 18:14

Hvis der står "Copy Controlled" på den, så er det ikke så nemt... (Det gør der i alle tilfælde på en del CD'er udgivet af pladeselskabet CMC Entertainment).

Men - jeg har haft held med at bruge ISO-buster til at trække lydfilerne ud på harddisken. Den brugte omkring 12 timer på operationen! Derefter kunne jeg konvertere til MP3 format - eller blot brænde filerne ned på en CD.

Grunden til at det tager så hulens lang tid er, at kopisikringen opfattes af CD-drevet som fejl på datadisken. En almindelig CD afspiller er som regel ligeglad med "fejlene". Pladeselskabet vil ha' at du installerer en "player" som kan afspille CD'en hvor der tages højde for de indlejrede datafejl, men alligevel tager de forbehold for, at ikke alle CD-afspillere kan afspille "copycontrolled" musik.

ISOBuster kan downloades på www.isobuster.com

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-01-06 18:25

>Sverola.

Hammergodt - det fungerer bare! Hvorfor mon jeg ikke er rendt på det program før?

mvh berpod

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 18:32

ANY dvd har også fjernelse af cd sikring www.slysoft.com

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 13-01-06 18:33

Når man spiller filerne på sin computer kan man bruge det glimrende program tunebite (http://www.download3000.com/download_6795.html), som optager de filer, man afspiller på sin computer og lægger dem som mp3 filer UDEN kopisikring. Det har virket for mig, hver gang jeg f.eks. har købt kopisikrede filer hos tdc, som jeg gerne ville spille på min mp3afspiller.
Umiddelbart kan jeg huske, at programmet kostede penge, men tilsyneladende er der på dette link en mindre, ældre gratis udgave af programmet, som i bund og grund er meget simpelt.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-01-06 18:40

Det giver vel kvalitetsforringelse, at konvertere til først MP3 og så tilbage igen!!

Gert

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 13-01-06 19:13

Tak for svaret sverola.

Audiograbber gjorde det onde ved kopi sikringen

Gert

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-01-06 20:09

Selvtak.bare hyggeligt at kunne hjælpe