/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fiat 1,1 1989
Fra : legind
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 13-01-06 17:03

er der nogen der kan svare på det her
lyset er røget på bilen jeg har skiftet pære men virker ikke sikringer er i orden
jeg kan få lyset til at virke hvis jeg bruger venstre arm ligesom når man lige skal gi folk et blink
hvad i hulen er der galt og hvad kan jeg gøre eller forsøge at gøre

Kommentar
Fra : legind

Dato : 13-01-06 17:06

der er lys bag på glemte jeg at skrive

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-06 17:06

lyder til at lyskontakten er defekt

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-01-06 17:20

Nu husker jeg ikke om der ikke sidder et lysrelæ ude i motor rummet...Jeg havde engang i tidernes morgen en Fiat og pludselig forsvandt nærlyset så jeg blev nødt til at køre med langlys....Jeg kørte ind til en tank staion hvor en flink mand hjalp mig ...Det viste sig at ude i motor rummet (så vidt jeg husker ) i venster side sat der et relæ og under dette var der en sikring som var blevet irret,,,
Prøv at se om det kunne være det før du skifter kontakt..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : legind

Dato : 13-01-06 18:05

sidder lige og opdager jeg skrev fiat dumme mig det er en ford fiesta fra 1989

Kommentar
Fra : legind

Dato : 13-01-06 18:17

men god ide det med relæ har lige fundet det hvordan finder jeg ud af om det er det der er galt kan jeg måle det??? minus sikring

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-01-06 19:17

prøv at slå ganske let på det og se om det hjælper ........Du kan jo tage ud til et ophug og se om de har kontakt og relæ..
Men jeg ved ikke så meget om Ford Fiesta......Sorry.....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-01-06 14:00

Du skal få én til at tænde og slukke lyset, mens du lytter til relæet. Det skal give et "klik" når det aktiveres.

Hvis det ikke klikker, skal du tage en 12voltspære, give den en ledning fra den ledning, der kommer fra kontakten, og sætte den anden pol af pæren til stel. Hvis den lyser når lyset tændes er kontakten ok og relæet defekt, lyser den ikke er kontakten defekt.

Du kan også prøve at afmontere ledningen fra kontakten, og give relæet + fra batteriet. hvis det ikke klikker, er det defekt.

Hvis relæet klikker, og du stadig ikke har lys, skal du sætte din prøvepære mellem relæets forsyningsben og stel. Lyser den er der spænding fremme.

Sidste test er prøvelampen mellem relæets udgang (ledningen til forlygterne) og stel. Lyser den når lyset skulle være tændt, har du en dårlig forbindelse til dine forlygter. Lyser den ikke, er kontakterne inde i relæet brændt, og du skal udskifte relæet.

God arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 15-02-06 10:08

Tak for svaret thyfoon.det var den der ikke virkede