/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Gave til barnedåb
Fra : Saladin
Vist : 6206 gange
50 point
Dato : 13-01-06 16:16

Jeg skal til barnedåb i morgen (lørdag 14. jan) og kender overhovedet ikke traditionerne for en sådan begivenhed.
Hvad giver man i gave? Noget særligt til barnet eller noget forældrene får gavn af til barnet? Eller er det blot en almindelig gave som til fødselsdage mm.
Uanset hvad modtager jeg gerne gode idéer, da jeg har voldsomt travlt med at finde på noget!

Er ny bruger og har kun 50 point... Beklager.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-06 16:22

Mine børn har alle fået en junior dyne med sengetøj og også H.C. Andersens børnebog, men ellers er der nu ikke nogle traditioner, men pigerne får ofte smykker og både drenge og piger har ofte fået sølvrangler, sparebøsser, bestik, men ikke mine børn, så jeg ved ikke om det stadig er en tradition. Så hvis du ikke syntes om noget af dette, ville jeg vælge som til en alm. fødselsdag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-06 16:35

Det kommer jo meget an på hvor "tæt" på barnet du er. Familie eller ven til familien?

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-06 16:43

Måske du kan finde ideer her: http://www.kandu.dk/Spg45880.aspx og, mon ikke den er så gammel, du ikke skal betale point for at læse den.

Hilsen
grethes

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-01-06 16:47

Nu skriver du ikke om det er en dreng eller en pige, eller hvilket beløb du har tænkt dig at spendere på foretagenet, men her er lidt forskelligt:

Miniature fodboldstøvler (dem min søn fik var fra 'Nike' )
Smykker
'Bogen om Barnet' (skal kunne byttes hvis de har den)
Årskrus
Georg Jensens Julepynt (gør det osse nemmere med evt. fødselsdagsgaver fremover )
En aktuel bog hvor du skriver lidt indeni
Penge
Opret bankbog med et beløb
En skifteramme hvori du sætter en mønt og evt. seddel af hver slags
Tøj
En gavekurv med 'Alt til barnet' (få evt. hjælp på apoteket)

Tillykke med den lille ny verdensborger og hav en god dåbsfest!
Det er en herlig livsbekræftende ting at skulle til barnedåb, her i den mørke januar måned

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Saladin

Dato : 13-01-06 16:47

Det er min bedste ven. Jeg skulle have været gudfar, hvis det ikke var fordi jeg ikke er døbt selv. Så altså en gave til én som er meget nær - uden for voldsomme et kristne undertoner.

Kommentar
Fra : Saladin

Dato : 13-01-06 16:51

Det er en lille pige...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-01-06 17:01

Prøv at gå i en guldsmed i morgen formiddag eller her i aften, de har vel længe åbent, se de helt utroligt søde små armbånd de har dér
Min datter fik et lille guldarmbånd til sin dåb, det er en meget meget sød gave! jeg kender ikke priserne men ellers er der jo osse sølv, som i øvrigt er foretrukket af rigtig mange unge.

Så smutter du lige ind hos 'Bog og Ide' og køber et sødt dåbskort og så er du dåbsklar

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 13-01-06 17:03

Hejsa

Hvis du ikke allerede har været ude og købe gave, så vil jeg bidrage med et forslag

Hos guldsmeden kan man købe en mini flagstang til at sætte på bordet, det er en rigtig god ide, for den vil fremover blive brugt en gang om året, på barnets fødselsdag.
Det er en gave som barnet derved bruger, og forældrene vil også huske hvad du gav deres datter i dåbsgave.

Håber i får en god dag.

Kommentar
Fra : Saladin

Dato : 13-01-06 17:21

Hej alle

Problemet er løst! Tak til jer alle for forslagene. Jeg vælger dog at acceptere grethes svar (linket), da det var dér jeg fandt inspirationen til gaven

God weekend til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : Saladin

Dato : 13-01-06 17:22

Ja, det kan vist betale sig at kigge i gamle tråde. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-01-06 19:41

Godt du fandt gaven. Hvad mon det var? Nåeee, kommer selvfølgelig ikke andre ved. Med hensyn til at kigge i gamle tråde! Det er jo ikke lige det man gider bruge tiden til, når spørgsmålet er her og nu. Jeg gør i hvert til fælde ikke.

God dåbsfest, og håber gaven gør glæde.

Hilsen
grethes