/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Resize...
Fra : DeZZa
Vist : 642 gange
10 point
Dato : 16-11-02 15:38

Jeg syntes det er ret irriterende når man har brugt flere timer på at lave et fedt design at så kan man stadig resize sine programmer.

Hvordan fjerner man resize så man ikke kan skifte størrelsen på vinduet?

Dette er meget nemt så derfor giver jeg det kun 10 point...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-11-02 15:41

Som svar på skriblerier forfattet af DeZZa

> Jeg syntes det er ret irriterende når man har brugt flere timer på at
> lave et fedt design at så kan man stadig resize sine programmer.
>
> Hvordan fjerner man resize så man ikke kan skifte størrelsen på
> vinduet?

Hvad med at du sørger for at vinduet skalerer ordentligt?
Ellers kan du lige kikke igennem properties for din form, det er her du
finder den setting du skal bruge
>
> Dette er meget nemt så derfor giver jeg det kun 10 point...

NB! Du er på et _offentligt_ forum, som kandu kun er et spejl af
Brug en alm newsserver fx sunsite.dk så slipper du for at give væk af dine

mvh/Peter Lykkegaard

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 16-11-02 16:59

"DeZZa" <DeZZa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kAsB9.10388$HU.1010042@news010.worldonline.dk...
> Jeg syntes det er ret irriterende når man har brugt flere timer
på at
> lave et fedt design at så kan man stadig resize sine programmer.
>
> Hvordan fjerner man resize så man ikke kan skifte størrelsen på
vinduet?

Du kan jo kigge på din form's BorderSize attribut.

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hmmm

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Kommentar
Fra : DJxDarkness

Dato : 21-02-03 05:57

Hvilken version af VB bruger du ?
I version 5/6 (vistnok også i 4'eren, men er ikke sikker...) kan du i Properties-vinduet ændre på BorderStyle til f.eks. '3 - Fixed Dialog', så kan vinduet ikke resizes.

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 21-02-03 18:19

Tak for svaret preben nielsen.