/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Årsregnskab/balancekontrol
Fra : kaarina
Vist : 1394 gange
70 point
Dato : 13-01-06 11:03

Hej allesammen,

Nu har jeg det samme problem, som mikefun havde her forleden dag.Jeg har læst svaret fra Paulus1, men i den forbindelse har jeg et tillægsspørgsmål. Min balancekontrol er også helt gal i årsregnskab men ok i resultat og balance, men hvorfor bilver dette difference lagt ind i en bestemt varegruppe. Jeg har delt mine varer i 3 forskellige varegrupper og gjort op lagerstatus pr. 31/12-05 og kan se at difference er lagt i den første varegruppe. Hvad skyldes dette, er der nogen som har oplevet det samme?

På forhånd tak for hjælpen
hilsen kaarina

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-01-06 11:39

Den udskrift der hedder "Årsrapport" er defineret ud fra kontoplanens sumkonti.
Jeg kan forestille mig, at der er noget galt der... jeg kan desværre ikke komme nærmere, uden at se din kontoplan.

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 13-01-06 12:16

Hej Paulus1

Jeg har standard kontoplan i summasummarum. Varebeholdingskonto er 55100 og udover dette, har jeg oprettet følgende:
55200
55300
55400
og summen af disse statuskonti er ifølge systemet 55000-55995

Jeg forstår ikke hvad er det galt?
hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 13-01-06 13:20

Hej igen Paulus1,

Du behøver ikke tænke mere på dette. Jeg tror jeg fandt fejlen, og kommer at sende alt alligvel til revisor for jeg afslutter regnskabet.

hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-01-06 13:23

Kan du ikke lige skrive hvad årsagen var til fejlen... måske har det interesse for andre.

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 13-01-06 13:50

Hej Paulust1,

Ja, undskyld. Systemet ber om en konto, hvor man skal overføre resultat og som jeg tror, har jeg trykket forkert konto. Balancekontrol er stadigvæk gal, men i hvertfald nu stemmer mine varebeholdingskonti. Som sagt vil jeg bede om vores revisor at redegøre/forklare problemet med balancen.

Tak for nu og god weekend!
hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : mikefun

Dato : 13-01-06 16:52

Ved ikke om det er tilladt at linke til andre fora men jeg fandt dette angående regnskabsafslutning/balance problem i summasummarum:

http://www.eksperten.dk/spm/346383

Har ikke selv benyttet mig af det men har bare accepteret at SS gør som den gør.

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 16-01-06 08:50

Hej mikefun,

Tak for det tilsendte, skal studere det nærmere.

hilsen
kaarina