/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Finde leje i Aalborg
Fra : Dipsey
Vist : 677 gange
187 point
Dato : 12-01-06 22:42

Jeg har nu ledt på alverdens sider efter en lejlighed til min veninde og jeg, men det hjælper ikke noget.
Hvis der er nogen som ligger inde med oplysninger eller kender nogen der lejer ud, vil jeg meget gerne høre om dette.
Det drejer sig om en 3 værelses der skal lille i centrum (helst) og huslejen må ikke være på mere end 4600 INKL.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-06 06:39

Jeg ved lidt om lejligheder i Aalborg. Har du prøvet: http://www.plus-bolig.dk/
Der er ikke så mange 3 værlses i midtbyen på lejebasis, men en del andels og ejerlejligheder. De fleste lejelejligheder i centrum er 2 værlses, og ret dyre. Nu ved jeg jo heller ikke hvad du kalder "centrum" eller hvor tæt du skal på dette.
Der hvor jeg bor, er der ca. 3,5 Km til centrum, og det tager ca. 7-10 min. med bussen. Der er flere områder i aalborg, der ligner afstanden som jeg bor. I de fleste områder, er det altså til at finde noget forholdsvis hurtigt, og til rimelig pris.
Midtbyen er dyrere, hvis man kan finde noget.
Jeg kan godt komme med meget mere, men det ville hjælpe med lidt flere oplysninger, som feks er du fra området, eller kender du næsten ingenting til Aalborg, hvad er dine krav, mere præcist.

MVH

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-06 10:29

jegkan godt hjælpe jer...... skriv hvis du er intra......

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 14-01-06 15:57

Jamen selvfølgelig er jeg interesseret. :D
Til Viskinge..:
Vi har været meldt ind i Plus bolig i et par måneder nu og har fået 2 ret dårlige tilbud.
Og hvis det er så svært i midtbyen, skal det selvfølgelig ikke være der. Men dog så tæt på som muligt.
Vi er fra København, så det er derfor det er lidt svært for os at finde det rigtige.
Vi har ikke de store krav, andet end det skal være indenfor økonomiens rammer og den skal være istandsat med mulighed for vask af tøj selvfølgelig. Det ville heller ikke gøre noget hvis der er køleskab og oven.
Størrelse i km2 er ikke så væsenligt, men der skal helst være 2 lukkede rum udover stuen, da vi jo er to der deler.
Håber det var nok?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 14-01-06 16:51

Jeg kan se, på plus-boligs side, at der kort ventetid på beatesmindevej. Der har stået tomme 3 værelses tomme, ved jeg. De er på 103 M², og der er vaskemaskine og køleskab incl. (jeg har selv haft sådan en).
Hvad er det for tilbud I har fået?????
Der skulle heller ikke være ret meget ventetid på en 2-3 værelses i cimbria afd. 2 (også plusbolig)
De ligger sådan set op af de først nævnte, byggeriet er lidt ældre, men noget billigere. Jeg mener at en 2 værelses koster ca. 2800, + forbrug (billig fjernvarme).

MVH

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 14-01-06 17:21

Okay. Jamen dem vi fik tilbudt var på Hellevangen.. Der står den ikke er istandsat og koster 5000 inkl varme, og det er for meget.
Synes også deres lejligheder ligger så langt væk fra centrum, men det er måske bare mig?..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-01-06 09:06

Nu har jeg været ved at kigge på deres huslejepriser på nettet, og de passer ikke (altid). Jeg ved ikke hvordan de når frem til de opgivene priser. Min niece bor i afd. 2 (cimbria) og hendes betalingsoversigt kommer ikke til den pris de opgiver!!!!. Der er også stor forskel på om der er nyt køkken og/eller bad, eller intet nyt, ja faktisk op til en 1000-1500 Kr. Nogle er opgivet med, andre uden, i en stor forviring. Man er nok nødt til at se på den aktuelle lejelighed, før man får en nøjagtig pris.
Hvad mener du med istandsat???. Langt de fleste steder er der B-ordning, som betyder at man selv skal male ved indflytning. Min første lejlighed, var netop nymalet, så jeg skulle "kun" male soveværelset. Der følger jo en konto med, vedr. indvendigt vedligeholdese, og denne kan være ret stor (den kan jo også være lille, men så er der jo typisk malet noget).

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-01-06 09:43

Fandt lige detaljerne:
1 værelses i cibria 2 C.P. Hollbølsplads
Leje: Kr. 1796,00
varme aconto Kr. 325,00
B-ordning Kr. 47,00
Nyt badeværelse Kr. 302,00
Nyt Køkken Kr. 303,00
Disse priser er de rigtige, og gældende pr 1/1-2006.

Højeste mulige leje er Kr. 2773,00 laveste mulige leje Kr. 2168,00
Pris opgivet på nettet Kr. 2649,00 (aner ikke hvordan de når frem til denne pris)

Har faktisk kun fundet 1 pris for cimbria 2, der passer, hvis der ikke er nyt køkken og bad.

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 187 point
Dato : 26-01-06 07:00

Sker der noget????

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 14-02-06 18:10

Tak for svaret viskinge.