/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG vaskemaskine
Fra : gertes
Vist : 946 gange
30 point
Dato : 12-01-06 18:35

Vores vaskemaskine (AEG Lavamat 681) centrifugerer ikke længere med fuld hastighed. Jeg ved, at maskinen har noget automatik, der afgører, om tøjet i tromlen er ligeligt fordelt, så tromlen ikke vibrerer og hopper helt vildt, når der centrifugeres. Inden maskinen begynder centrifugeringen, kører den mange mange forsøg på at få tøjet fordelt (selvom det er fordelt og i ligevægt) og til sidst opgi’r den og centrifugerer så derefter kun med nedsat fart, da den ikke kunne få tøjet fordelt. Men da tøjet er rigtigt fordelt, må det jo være denne automatik, der afgører om tøjet er rigtigt fordelt i tromlen, der ikke længere fungerer korrekt.
Er der nogle der ved, hvordan denne automatik fungerer og hvordan man evt. reparerer den?

Mvh og på forhånd tak.
Gert

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-01-06 18:39

Har ikke meget forstand på disse dele, men en ting ved jeg. Hvis maskinen er blevet flyttet, eller på anden måde ikke længre står i vater, har du et problem. Jeg ville nok starte med at få dette tjekket, og så se hvordan det ser ud.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-01-06 19:03

Har du tjekket om filteret til afløbet er renset. Hvis den ikke kan blive af med alt vandet vil den heller ikke centrifugere

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 13-01-06 08:40

Det er ikke problemer med vatter eller at den ikke kan komme af med vandet. Jeg har lige haft den skilt ad for at skifte varmelegeme og rense den. Nu mangler jeg så bare lige at få står på centrifugeringen også.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-01-06 13:36

Opstod fejlen med centrifugeringen lige efter at du havde den skilt ad eller kom den før eller efter?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 13-01-06 15:31

Fejlen var der før...