/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
giftes
Fra : oberwelt
Vist : 646 gange
500 point
Dato : 12-01-06 18:10

jeg vil gerne giftes i en kirke hvis det er nødvendig

men kan jeg blive gift i en kirke i kbh fx. selvom jeg bor i jylland og hvad gør jeg.

jeg/vi ønsker ingen vidner eller gæster, men vi vil gerne vies i en kirke fremfor rådhus dog ikke i hvid skrud og kjole hvidt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-06 18:53

Citat
Præsten han kun pligt til at vie par, hvor mindst den ene part hører under hans menighed, men mange præster accepterer som regel også at vie par, hvis den ene er enten døbt eller konfirmeret i den pågældende kirke, eller hvis den ene af parternes forældre er tilknyttet kirken.

Fra denne side

http://www.brudoggom.dk/bryllups_inspiration/omkring_vielsen/kirkelig_vielse.asp

Der skal være 2 vidner til et bryllup, men det kan være kordegnen og kirketjeneren.

Så må du/I jo kontakte det pågældende sogn. Det er ikke alle præster, der vil foretage en vielse, hvis man på ingen måde har tilknytning til sognet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-06 18:57
Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 510 point
Dato : 12-01-06 18:59

Tror du ved at kontakte flere forskellige præster i Kbh's område, så er jeg næsten helt sikker på du får gevinst. Min nevø blev gift på Bornholm uden at have tilknytning dertil.

Meeeeen han havde dog familien med til brylluppet, ellers var der vist mange der var blevet utrolig skuffede, så tænk lige over det - at du ikke vil indvie nogen i dit bryllup - synd for dig/jer og familien

Clou

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 20:00

Du kan sagtens blive gift hvor det måtte passe jer, Clou der kan jo være flere grunde til ikke at ville have nogle med...

Kan sige jeg selv blev gift på en mandag fordi datoen passede

Held og lykke med jeres bryllup... ring du bare til diverse præster, der skal nok være bid..

Peter

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-01-06 21:05

Golfhouse - jeg er helt enig med dig!, mht. til grundene til ikke at ville ha' nogen med, men man kan komme til at fortryde det - taler af egen erfaring!

Clou

Godkendelse af svar
Fra : oberwelt

Dato : 13-01-06 08:12

Tak for svaret clou.

Glad for at høre at det kan lade sig gøre.

MHT familie så har vi ingen andet end nogle langt ude som vi aldrig ser.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-06 11:19

Kære oberwelt

Jeg siger tak for pointene - og hvis man ikke har noget særlig familie og dem man så har, ikke ser for ofte, så forstår jeg dig. Men man kunne jo ville overraske familien og senere fortælle at man var blevet gift. Derfor kommentaren!

Håber I må få et rigtigt godt bryllup.

Clou