/ Forside/ Interesser / Helbred / Spørgsmål
10  Teil 4183
Mavekatar
Fra : JubazKan
Vist : 1007 gange
15 point
Dato : 12-01-06 16:52

Er der nogen der har gode råd til at komme hurtig over mavekatar?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 17:01

Det hjælper hvis du holder dig fra:

Surt f.eks asier og syltede agurker
Stærke krydderier
Fødevarer der er røget
Kaffe, spiritus og cigaretter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 17:04
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-06 17:11

Med de få oplysninger du kommer med er der kun et råd: Tal med din læge - for du kan da ikke selv vide om det er mavekater ??

//bentjuul

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 12-01-06 19:11

Ovennævnte kost samt 2 stk bukkehorn/hørfrø kapsler 2 gange dagligt. Tag 2 med et glas vand inden morgenmaden og 2 igen om aftenen inden spisetid. Bukkehornsfrø og hørfrø danner slim, som beskytter mavesækkens og tarmens slimhinder. Kapslerne kan købes hos helsekosten.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-01-06 12:39

DU ER NØDT TIL AT SE PÅ DIN LEVEVIS.

DU HAR DET BEDST VED AT SPISE STILLE OG ROLIG HVER DAG TIL SAMME TID, HELST 6 GANGE, OM DAGEN, LIDT AF GANGEN, IKKE FOR STORE MÅLTIDER.

HOLD DIG FRA STÆRK MAD, OG MAD MED MEGET FEDT I F.EKS. POMMESFRITTE.

HOLD DIG FRA AT RYGE OG DRIKKE.
SØRG FOR AT FÅ RIGELIG MOTION, KØB DIG EVNT. EN SKRIDTTÆLLER OG RØR DIG, TIL DU HAR GÅET CA. 10,000 SKRIDT HVER DAG, SØRG FOR AT FÅ FRISK LUFT.