/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus alarm
Fra : popo
Vist : 505 gange
50 point
Dato : 12-01-06 11:51

Hjælp jeg for et popop vindue hvor der står Dangerus malware infection was detcted on your pc,the system will now download and install most efficent antimalware program to prevent data loss and your private information theft.
Klik to protec your computer for the biggest malware treats. er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg slipper af med den

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-01-06 11:56

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

Accepteret svar
Fra : SWAWO

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-06 11:59

Den har jeg osse prøvet få få :)
endligt tro jeg det er en ny form for reklame.

men det du kan gøre er at finde ad-ware i www.download.com.

Det er et program der scanner for Data-mining, aggressive advertising, Parasites, Scumware, selected traditional Trojans, Dialers, Malware, Browser hijackers, og tracking components.

KORT FORTALT er det et program der søger efter små filer der sender beskeder ud til hackere eller firmaer som er intresseret i at vide hvor du surfer så de kan sender dig reklamer...

install det og se om der er opdateinger.

lad den scanner din pc.

klik på next og lav "flueben" i alle dem der kommer på listen.

vil vil så fjere de der er og dette skulle osse stoppe din popup..
håber det virker
mvh SWAWO

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-01-06 12:26

Sådan en popup har også givet mig et kæmpechock for nogen tid siden.
Men her i Kandu blev jeg beroliget med, at det er sådan en aggresiv måde at forsøge at sælge et antivirus program med.

Så slå koldt vand i blodet, der er ingen grund til panik.
Der er allerëde andre, der har lagt gode råd til dig på denne tråd, så det er bare at gå i gang med det.

Held og lykke

max h

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-06 12:40

Mit spybot search & destroy registrerede den der pop-upper som noget skidt, der efterfølgende blev udelukket.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 12-01-06 13:23

Tak for svaret SWAWO.