/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Corolla GSI
Fra : tHe_NeArD
Vist : 1069 gange
180 point
Dato : 12-01-06 10:08

Hej...
Jeg står og snart skal til at købe bil... en af de biler jeg er meget interesseret i er en Toyota Corolla 1,6 GSI fra 1994, der ca. har gået 200000 kilometer... den nuværende eger vil have 40000 for den...
mit spørgsmål er nu dels hvad de kloge hoveder herinde mener om den.. men også om der er nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med modellen... om der er noget man skal være spevielt opmærksom på osv...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-06 10:47

Det er da alt for meget når der er tale om privat handel hvor du er dårligere stillet end ved køb hos forhandler.
Nu afhænger prisen af flere ting, som ekstraudstyr, stand, antal døre, er den nysynet, er der for nylig udført dyre vedligeholdelsesarbejder.

Jeg mener at en gennemsnits af den slags kan koste 25-30.000
Corolla er ellers en dejlig bil.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-06 10:53

Hvis den er i orden kan den da godt koste mere, men husk at private ikke skal stille samme garanti og sjældent har klargjort vognen.
Ved en forhandler vil den koste 50-60.000 hvis den er i orden.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 12-01-06 15:39
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-01-06 16:10

nollerik!
Hvad skal han bruge dette link til, når det ikke er samme bil???

Gert

Kommentar
Fra : pims

Dato : 12-01-06 19:09

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=747668&page=1 Prøv at kigge på dette link, jeg tror ikke at prisen er helt tosset. Bare den er i ordentlig stand.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-01-06 22:59

Det var jo ikke prisen du spurte om, men hvad du skulle være opmærsom på, og det alt overskyggene ved en japansk
bil især ved den alder er tæringsproblemer, den er næsten med sikkerhed tæret eller er lige ved det, således at man kan slå igennem nogle af vangerne, så det gælder om inden købet at få den op og gået undervognen igennem med hammeren.Mvh. K.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-06 23:07

Vangerne er ikke det største problem på sådan en fyr og rust i de bærende dele bliver jo som regel kontrolleret ved klargøring til per. syn, men alt er muligt på en ældre bil.

Kommentar
Fra : MadsChr

Dato : 13-01-06 19:09

Prisen på den Gsi er god, det er prisen, og mange ligger langt højere. Det er en bil du vil blive glad for, har toyotas kvalitet, og giver du den nødvendige vedligeholdesle, så er udgifterne minimale, og du får megetudstyr for pengene. De eneste fejl de har, kan være olie forbrug, pga stempelringene kokser fast, og rust. rustangrebene ses oftest i bagskærmskanter, paneler, og i bagklap, ved spoilere og bag nr pladen. Ang dit spørgdmål længere oppe, så har jeg endnu aldrig set en 101ër med tærede vanger, det ses kun på de modeller før. God fornøjelse.

Accepteret svar
Fra : hojriiskim

Modtaget 180 point
Dato : 06-03-06 15:32

40.000 for den model bil, og endda GSI er ikke galt hvis bilen er i ordenlig stand.. I GSI´eren er der lidt udstyr som ikke er i en XLi eller lignende.. Det værste er som flere har nævnt rust.. HAr selv kigget på samme model da min egen er blevet totalskadet.. Den er lidt for dyr til mit budget, sp har valgt at købe en model ældre(igen) da man der for en god bil for pengene.. Den model du omtaler er helt sikkert en dejlig bil.. lille og fiks, kan let gejles lidt hvis man er til det:), og koster ikke det store i forsikring, vægtafgift, brændstof osv.

Godkendelse af svar
Fra : tHe_NeArD

Dato : 09-03-06 16:12

Tak for svaret hojriiskim.