/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL/ uden fastnet telefon
Fra : Doz
Vist : 1838 gange
20 point
Dato : 12-01-06 09:55

Er der nogle ADsl udbyder, som ikke kræver fastnet telefon også ? Altså ren ADSL ingen telefon ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-06 10:00

cybercity gør - de reklamerer helst ikke med det - men de gør

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 10:05

Jeg mener også at tele2 og Tiscali har det på samme måde, men de har nu ikke det bedste ry, så hellere cybercity

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-06 10:11

ja også tele2 der nu har overtaget tiscali- men jeg undlod at skrive det netop fordi jeg ikke selv var tilfreds med dem

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 12-01-06 11:14

Jeg ville også forslå Cybercity, ellers kan du gå ind på tdc og se om du kan få webspeed.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 12-01-06 13:11

Jeg har TDC uden fastnet, dog har jeg så fastnet ved telis, men nedlægger jeg den, beholder jeg mit bredbånd siger TDC selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-06 15:27

onkel keld - hvordan i alverden er du kommet ind i den løsning - jeg har forespurgt tdc og de siger - ingen fastnet intet bredbånd !!!
???????????

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-01-06 17:21

hej.
Jeg hade fastnet tlf & adsl ved tdc , men har for et stykke tid siden overflyttet mit fastnet til dlg og har stadig adsl ved tdc, så ved jeg ikke om dlg og tdc har en samarbejds-aftale ?.
mvh Hardy.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 12-01-06 18:33

jeg fik en henvendelse fra telia om jeg ville være kunde hos dem, da vi via dem kunne komme til at ringe gratis til vores datters mobil , som er ved telia, om aftennen og weekend samt helligdage sagde jeg ja tak, og der har ingen problemer været, telia er dog et mærkelig firma, de er ikke så gode ved mig som kunde men det virker dog hver dag, og har på den måde også 2 firmaer til at sørge for min forbindelse virker. Når jeg så siger de ikke har været så søde, var da jeg skulle tilmeldes betalings service , kunne de ikke få det til at virke, men det virker nu , men det kostede mig en del penge og afbrudte forbindelser før det kom til hvad vi har nu, og det er skide fint-
Telia afmeldte hos tdc og hos adsl hotline er der aldrig problemer, da jeg stadig har det nummer som fast nummer, der var hos dem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-01-06 21:51

DET KAN IKKE LADE SIG GØRE AT FÅ adsl UDEN ET FASTNETNUMMER! Fastnetnummeret bruges som 'Bærelinje' for signalet. Iøvrigt er det noget TDC påstår, sååååååå!!!!!!
Jeg har checket en hel del udbydere på www.telepriser.dk og alle de udbydere der har lave priser, skriver at man skal have et fastnetnummer/abbonement for at kunne få etableret ADSL.
Fastnetnummeret behøver dog ikke være ved samme selskab.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-01-06 23:43

til Brassovitski, det passer altså ikke. Cybercity kan godt give dig ADSL uden fastnet såfremt de er repræsenteret med eget udstyr på den central der er tættest på den bestillende kunde, hvis de derimod ikke er så kræver de ganske rigtigt et fastnet abonnement. Om de andre agere på samme måde skal jeg lade være usagt da jeg intet kendskab har til dem, men nu har jeg selv haft Cybercity i over 4 år.

mht. Webspeed har det den forudsætning at man skal have kabel tv fra TDC Kabel tv, da det er et tillægsprodukt til dette. Dvs. man kan godt få Webspeed når man har kabel tv, men ikke omvendt (med mindre der er mulighed for begge dele på TDC's central man tilsluttes)

Mvh
Kennybear (tidligere TDC Kabel tv medarbejder)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 10:38

aha onkel keld nu forstår jeg - så er det jo ikke helt rigtigt

kennybear - bare ærgeligt cybercity ikke er præsenteret overalt - men ellers har du ret

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-06 18:42

Cybercity er rådne!
De gider end ikke svare på en E-mail forespørgsel.

Godkendelse af svar
Fra : Doz

Dato : 21-01-06 18:46

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-06 19:08

har du fundet en løsning ???

Kommentar
Fra : Jeepson