/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine tømmer ikke
Fra : kuno173
Vist : 7696 gange
75 point
Dato : 12-01-06 09:24

Hej.
Håber I kan hjælpe mig med fejlfinding på min vaskemaskine af mærket Bauknecht 1350. Når jeg vasker vil den ikke tømme vandet ud af maskinen. Er der et filter eller andet der kan være stoppet.
På forhånd tak for hjælpen.
Kuno173

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 09:32

Nede ved pumpen sidder der et filter, tap vandet af dernede og tag filteret af, og kik om der ikke er noget der, der blokererer pumpen, er der ikke det, se om i kan dreje pumpen rundt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 09:33

Der kan også være et knæk på slangen, eller slangen kan være forstoppet pga kalk eller en sæbeprop

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-06 10:56

Det kan være trevlesien, der er tilstoppet.

Hvis du ikke har mulighed for udtømning af maskinen, før du åbner trevlesien, så skal du være forberedt på en mængde vand på gulvet.

Trevlesien sidder nederst foran på maskinen. Gemt bag en lille låge. Når du åbner lågen har du mulighed for at skrue trevlesien ud/af.

Har du ikke en brugsanvisning til maskinen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-06 13:00

Nu er der ikke en egentlig trevlesi på sådan en, men der er en prop hvor man kan komme ind til pumpen og hvor man kan fjerne søm og skruer fra utømte lommer.

Pumperne på de modeller er ikke gode så det kan også være den der er gået.
Jeg har skiftet den på vores 1400. Elendig maskine, men den vasker godt.

http://www.tp-denmark.dk/shop/default.asp
eller
http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : michael.s

Dato : 18-01-06 15:51

Bag på en Bauknect vaskemaskine lige over varmelegemet sidder der en luft beholder, den bliver fyldt med vand, som så presser luft til pressostaten for at maskinen ved hvor meget/lidt vand der er i den, denne luftbeholder plejer at blive stoppet af kalk, sæbe etc. rens den og du er kørende.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 26-02-06 10:40

Jeg skal lige høre to ting :

1: Kan du høre pumpen køre ?

2:Hvor er det at maskinen stopper ?