/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Spørgsmål
10  hcma 5057
Opdatering af hjemmeside
Fra : rolandkorg
Vist : 514 gange
10 point
Dato : 12-01-06 08:35

Jeg har lavet en hjemmeside for en anden i frontpage.
Han vil gerne selv opdatere siden, kan det lade sig gøre direkte fra nettet, eller skal siden ligge på hans computer, og skal han ha' frontpage installeret?

Kommentar
Fra : michline

Dato : 12-01-06 09:04

hvis han skal ændre på siden skal ham gøre det fra frontpage, og så uploade den på ny
han skal have det på sin pc men i kan evt lægge det ned på en usb pen

\LKN

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-01-06 10:01

Det kommer helt an på hvilken udbyder man har.
Den jeg har kan man sagtens redigere online via frontpage, så man ikke behøver at have en dublo på ens pc.
Men som sagt, det er helt op til hvilken udbyder, samt hvad man vil betale for at have en hjemmeside.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 10:21

Som ellebye skriver skal udbyderen tilbyde Frontpagepage extensions dels for at kunne bruge specifikke Frontpage elementer som ikke er en del af HTML standarden, dels for at kunne redigere online.

Hvis ikke udbyderen giver mulighed for dette er der ingen vej uden om at at have relevante sider liggende lokalt. Derudover risikerer man at den side der vises 'pænt' i frontpage ikke virker efter hensigten når den oploades.

Derfor anbefaler jeg nu som altid at konstruere hjemmesider med Notesblok (notepad.exe) da man så har styr over koden selv. Koden bliver dermed også lettere at rette, hvilket i nogle tilfælde kan være en Sisyfos opgave, hvis siderne er genereret af frontpage

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 10 point
Dato : 12-01-06 12:57

Hejsa

Ja, det kan sagtens lade sig gøre.....
i Frontpage vælges punktet åbn websted" i filer menuen
her tastes den fulde addresse (http;//www.domænenavn
han vil så blive bedt om brugernavn og pass.
han behøver ikke at have hj.siden liggende på sin egen computer !! når der vælges "åbn websted"
redigeres der online.
der kan også redigeres online med andre html programmer online (f.eks dreamweaver)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 13:21

dk -> Kan et 'websted' ikke kun åbnes remote fra frontpage, hvis udbyderen tillader dette? (Frontpage extensions)

..ellers vil jeg mene at Frontpage benytter alm. FTP overførsel og dermed skal man jo have siden der skal rettes hentet ned, rettet og uploadet igen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-06 17:22

>>molo
jo, det er korrekt, men som jeg læser det så er hj.siden lavet i FP og der er understøttelse af FP
på webhotellet.
ellers hvis FP ikke kan "åbn websted" via http gøre det ved via ftp.
det kan sagtens gøres online også.

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 24-02-06 08:21

Tak for svaret dk. Jeg fik det til at virke