/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Komprimere optagelse fra TV
Fra : barrett
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 12-01-06 02:25

Hej

Jeg har optaget en masse afsnit fra en tv-serie på min PC. Nu vil jeg brænde dem ned på DVD-skiver, og se dem på TV-et via en DVD-afspiller, men der kan ikke være 2 afsnit på 1 DVD da de hver især fylder 2/3 af en DVD og det program jeg har (PowerDirector) kan åbenbart ikke komprimere dem i DVD-format.

Hvordan får jeg dem komprimeret så der kan være 2 afsnit pr DVD ?

Venlig hilsen Barrett

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-06 08:21

Hej Barrett.

Det 4 Program på dette link skulle du kunne bruge

http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-06 10:21

Jeg bruger Nero, men den konverterer kun fordi optagelser via TV kort ofte fylder meget i en middelmådig kvalitet der ikke tillader komprimering.
TV afsnit tager normalt 50 minutter og min erfaring er, at man kan gemme ca. 90 minutter på en DVD i en rimelig kvalitet.

Ellers må du have fat ien brænder der kan brænde med double layer.

Kommentar
Fra : kuno173

Dato : 12-01-06 14:30

Hej Barrett.
Prøv at pakke med Shrink, det virker.
http://www.sikkopi.dk/Downloads/DVD-backup/dvdshrink32
Brug den danske version som står forneden i kassen "DVDshrink 3.2.0.15"
Hilsen kuno173

Kommentar
Fra : kuno173

Dato : 12-01-06 14:34

Hej Igen.
Dette er det rigtige link
http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm
og så vælger du DVDshrink 3.2.0.15
kuno173