/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tune min Puch Maxi
Fra : Flash77
Vist : 886 gange
50 point
Dato : 12-01-06 02:23

Er der nogen der ved hvordan jeg bygger en kompressor, en turbo og et lattergas system på min Puch Maxi? Jeg skal også have en større udstødning - jeg har tænkt lidt på om man kan få en fra en Scania som med lidt snilde kunne tilpasses - det gør ikke noget at den får lidt lyd.

Hvis den går hen og bliver vild, er der så nogen herinde som har et godt råd til hvordan man kan fastgøre mælkekassen på bagagebæren så den ikke blæser af i farten? Jeg har evt. overvejet at udskifte den med noget mere aerodynamisk, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad det skal være - og jeg er også ret glad for den mælkekasse. Det er en af dem med en mælkemand på - og dem ser man ikke så tit.

Kan man evt afmontere noget eller udskifte dele med letvægts dele for at få et større antal HK pr. kg.?

Hvor mange HK vil i tro den kan komme op på med ovenstående ændringer og hvor hurtigt vil den kunne komme til at køre.

Kan man evt. også køre på flybrændstof på en Puch Maxi, da jeg har en formodning om at det må kunne give lidt mere bundtræk.

Håber i kan svare mig på om det er et projekt der vil give lidt skub i kværnen eller om det ikke rigtigt vil kunne mærkes.

Ellers overvejer jeg at høre NASA om de bruger deres gamle Apollo raketer til noget længere, for så kunne man måske købe sådan en og få monteret på dyret.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-01-06 07:39

Nu skriver du ikke om den er med pedaler eller kick-starter, hvilket er meget vigtigt.
Du får absolut bedste acceleration ved at kører den ned af Empire state building, eller med en dampkatapult fra et hangarskib.
Du kan lette vægten, ved at pille bremserne af, og så sætte en extra sål på dine sko.

God fornøjelse

MVH

PS: den må ikke males rød, hvis den er rød, skal den omlakeres.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-01-06 07:48

Nu skriver du ikke om den er med pedaler eller kick-starter, hvilket er meget vigtigt.
Du får absolut bedste acceleration ved at kører den ned af Empire state building, eller med en dampkatapult fra et hangarskib.
Du kan lette vægten, ved at pille bremserne af, og så sætte en extra sål på dine sko.

God fornøjelse

MVH

PS: den må ikke males rød, hvis den er rød, skal den omlakeres.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-06 07:49

JA - du starter blot med at afmontere den gamle maskine. Du afmonterer topstykket og får nogen til at hjælpe dig med at få det "planet". Hvis du ikke kan få nogen til at hjælpe dig - så prøver du selv, Med først noget groft sandpapir (korn 50), og så gradvist til korn 1000 indtil du har slebet et par millimeter af topstykket. Når du er færdig, skal det hele stå i linolie natten over, og aftørres derefter med en fnugfri klud.

Udstødningen kan drille lidt. Kig lidt på dette link, der er flere gode modeller at vælge imellem når du skal skaffe dig en brudt udstødning http://www.scania.dk/kobbrugt/index.asp#

Skærme og fælge laver du i kevlararmerede kulfibre - jeg tror både Teknologisk Institut og Force-instituttet kan være behjælpelig i udviklingsarbejdet. De skal være stærke nok til at bræddeboltene der fastholder mælkekassen ikke trækkes ud på grund af vindmodstanden. Iøvrigt vil det være synd at udskifte mælkekassen, da den jo nok er noget af det smukkeste uoriginale eftermonterede ekstraudstur man kan finde.

Start med at få maskine til at arbejde på flybrændstof - senere kan du så eksperimentere med at tilsætte lattergas for at få lidt ekstra sjov ud af maskinen.

NASA - det billige skidt skal du ikke begynde med. Det er en teknologi der ikke er færdigudviklet....

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 12-01-06 08:40

Du kunne jo også vælge en billigere løsning....

Fastmonter en vandraket på den kjære knallert.
hvor´n du fremstiller den kan du se her:

http://hjem.get2net.dk/moelleaa/raket/intro.htm

Husk at bore huller i bagskærmen, det mindsker vindmodstanden

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 12-01-06 14:04

Tjasse det er ikke bagskærmen, det er forskærmen.. Det er jo den der er mest vindmodstand i ..
Jeg tror nu der ville være mere skub i en atomreaktor.. Prøv at ringe til Tjernobyl, de har vist noget brugt liggende.

\\-> Dennis

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 13-01-06 20:53

Tak for svaret berpox.