/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering Af XP Pro.
Fra : edb.dk
Vist : 573 gange
20 point
Dato : 11-01-06 23:11

Håber at i kan hjælpe.
Når jeg vil opdatere xp bliver den bare ved med at stå her:Søger efter de seneste opdateringer til computeren...
Den kommer ikke vidre, den er også sat op til at autoopdatere, men det giver heller ikke noget.
HVAD ER DER GALT. Vil helst ikke til at omstallere.

Mv.
MJU

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-01-06 23:18

Måske er det din firewall, der driller. Prøv at give svchost.exe ubegrænset adgang til nettet og se, om ikke det løser problemet.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 11-01-06 23:22

Måske har du samme problem, som jeg havde for et stykke tid siden. Prøv at kigge på denne tråd: http://www.kandu.dk/Spg73484.aspx

Venlig hilsen
Simon

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 12-01-06 00:10

nope, ikke noget der virkede, den vil stadig ikke opdatere

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-06 05:16

Har du prøvet at slå firewallen fra?

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 12-01-06 06:19

den eneste jeg har inst. er den der er indbygget i xp og den har jeg prøvet at slå fra, men uden held, det hjalp ikke

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-06 06:26

Hvilken servicepack kører du med - SP1 eller SP2?

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 12-01-06 07:07

jeg kører med SP2, kan det have noget med ActiveX at gøre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-06 07:15

Det kan jeg ikke forestille mig, men eftersom du kun kører med XP's egen firewall, gør du nok ikke voldsomt meget ud af sikkerheden på din computer.

Jeg kan derfor sagtens forestille mig, at du har fået en masse spyware o. lign. ned, så jeg vil foreslå, at du smutter ind på spywarefri.dk og får dem til at hjælpe dig med at rense din computer:

http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Du skal lige oprette dig som bruger derinde, men det er ganske uforpligtende - og de er meget flinke.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-06 11:50

Tja, Hvis jeg var dig ville jeg nu nok alligevel overveje om det ikke var værd og geninstallere og starte på en frisk. nogle gange er det bare en hel del lettere end at sidde og fejlsøge, og rydde op i alt det lort man har fået fat i igennem tidens løb. Ja det er bare hvad jeg mener ;)

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 12-01-06 15:23

Det kan der være noget om, men det er desværre på min server at problemet ligger så derfor er det den absolutte udvej

Kommentar
Fra : ErikWalther

Dato : 15-01-06 11:09

Problemet er løst - Takker for hjælpen

ErikW

Godkendelse af svar
Fra : edb.dk

Dato : 19-01-06 09:54

Tog den lange vej og omstallerede min server , men nu virker alt igen som det skal.
Alle som har været så venlige at svare på mit spørgsmål TAK til jer alle

Mv.
Morten