/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
båndbreddestyring
Fra : steenmarkussen
Vist : 1464 gange
500 point
Dato : 11-01-06 21:56

Hej alle i kloge !

Jeg har i vores ejendom for nogle år siden fået en 8 bit PRO@CCESS forbindelse fra TDC og jeg havde en aftale med 10 beboer om og dele forbindelsen de 10 er nu blevet til 45 brugere og det køre i ret godt . men det sidste stykke tid ( oftere og oftere) har vores net indimellem været helt nede på 56k modem hastighed.
og jeg har talt med TDC og de siger de kan se på vores Router at den bruger alt upload og download indimellem og de kunne tyde på en der brugte p2p. når forbindelsen er nede kan jeg jo enstarte routeren og så virker den igen men kun ca 1 time vores net er bygget op via TDC´s Routere og så Switch vi selv forbinder
Mit spærgsmål er nu om der er nogle der har en løsning evt. noget båndbredtestyring. eller en serverløsning.

Hilsen Steen Markussen

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 11-01-06 22:22

du kan få en router fra zyxel med bredbåndsstyring den hedder zywall5 der kan du indstille den så hver bruger for en 45 del af de 8Mb

den har også noget der hedder fairness så hvis der er 2 bruger deler de lige over og hvis der er 25 på får de 1/25 del hver.....

det virker jeg har selv på mit job bruygt den på nogle kollegier...

der er også en firewall i den så du kan lukke for P2P

olefahnoe

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 11-01-06 22:34

Det lyder sørme dejligt og nemt
men forstår jeg dig rigtigt at den deler bånbredden ud på de bruger der bruger nettet.
alså hvis kun X og jeg er på så får vi 4mb hver og hvis 8 er på så 1 mb hver ?

hilsen Steen Markussen

Accepteret svar
Fra : olefahnoe

Modtaget 500 point
Dato : 11-01-06 22:37

jep lige sådan

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 11-01-06 22:41

Du er jo GENIAL TAK
og uden og prøve den på forhånd vil jeg straks give dig dine point men lige forøge dem først pga. af det hurtige svar
TAK for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 11-01-06 22:41

Tak for svaret olefahnoe.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 11-01-06 22:42

det var så lidt

godnat

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-01-06 22:43

Har du set denne debat ?

http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsbolig/viewtopic.php?t=97

Er det noget i denne stil du efterlyser ?
http://www.softperfect.com/products/bandwidth/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 11-01-06 22:44

husk at dine "beboere" skal køre anti såyware programmer ala ad aware

spyware kan slå et netværk ihjel

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 11-01-06 22:49

husk din lokale elektrikker er også en edb mand

bare billigere end en "rigtig" nørd

olefahnoe
edb elektriker ved www.BE-Installtioner.dk i viborg