/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ting man skal gøre efter køb
Fra : H_Lambert
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 11-01-06 21:52

Hej

Jeg har lige købt en Ford Fiesta fra 96 hos en privat. Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg ordne/udskifte på bilen? F.eks. tandrem? Vil det evt. kunne betale sig at køre på autriseret værksted for at få moteren stillet? Den tikker nemlig noget. Eller kan en uauto. klare jobbet lige så godt? Hvad med olie?

Mvh. Hans

Ps. Hvad ville bilen skulle koste? Bare for at vide om jeg har gjort en god handel, eller er blevet snydt. Den har:

Airbag, centrallås, ABS, servo, elruder og har kørt 184000. Der er en lille smule rust. Næsten intet. Det ene er gennemtæret i den ene skæm. Bilen er mørkeblå metalic.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-06 21:59

Kør til en mekaniker du har tillid til og få ham til dels at vurdere og evt. give den en gang "stor" service så starter du godt.
De gamle Ford motorer har det med at knevre fra ventilerne, men er ret driftssikre.

Prisen på så gammel en bil afhænger af øjet der ser.
Søg evt. brugtbilpriser på www.bilbasen.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-06 22:04

Der er nogen af de små Ford modeller der kan have en tendens til at tikke lidt i motoren uden det betyder noget.

men hvis ikke der foreligger noget om hvornår der er skiftet tandrem, olie og oliefilter, er det altid en god ting at få gjort.

M.h.t. justering, burde en uautoriseret mekaniker kunne gøre det lige så godt som et autoriseret værksted.

prisen vil jeg ikke lige gætte på, da det afhænger af bilens generelle stand og udseende, hvornår den sidst er synet o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-01-06 22:04

Hvis bilen skal have justeret tændingen, er det ok at køre til et uautoriseret værksted. Der er ikke så mange ben i det, så det behøver ikke koste så meget. Tandremmen skal skiftes for hver 80000-100000km. så vidt jeg husker. Så det kommer an på hvor meget den har kørt. Men er du i tvivl, så skift den. Det kan blive dyrt hvis den knækker. Du kan tjekke bilens værdi på www.bilpriser.dk
Tillykke med den, håber du får glæde af den.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 22:57

Sådan en bil kræver ikke den store specialkunnen uanset hvad der skal laves.

Noget tyderpå at selv perlegrusmekanikeren kender den.

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 11-01-06 23:44

Tak forsvarene.

Har en bekendt, som måske vil lave det for mig. Sådan som det ser ud har jeg fået bilen til billige penge. Så det er dejligt:d

Hans Lambert Pedersen

Godkendelse af svar
Fra : H_Lambert

Dato : 11-01-06 23:44

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 23:54

Held og lykke med Ford'en