/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan knækker usb-stick redes?
Fra : hojriiskim
Vist : 2090 gange
30 point
Dato : 11-01-06 21:43

Hej..

Kæresten har været så uheldig at der er en der har "trådt" på hendes usb stick mens den sad i computeren, hvilket resulterede i at den nærmest knækkede lige efter selve stikket. Det er en usb-stick af den type der ligner et memory kort til et digital kamera(altså helt fladt, kun 1-2 mm tyk) Den hedder intelli stick eller noget i den retning. Den del der er "knækket" er ikke knækket helt af, men holdes stadig på plads af det bøjede plastik cover der er. Det kunne godt ligne et printplade der er indeni som er knækket umiddelbart lige efter selve stikket som skal ind i computer.

Kan den på nogen måde redes? det gør ikke noget hvis den skal "ødelægges" og måske skal tapes sammen eller noget i den sti..
Den data som ligger lagret, vil vel stadig være der hvis den bliver lavet?

Kim

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-06 22:18

Man kan få en usb forlængerledning Og den kan du muligvis få din usbnøgle i så hvis du får lavet noget dumt er det ikke selve pcstikket du får roder med .
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-06 22:20

Og så må du jo prøve om du kan få forbindelse med usbnøglen evt med tape som du selv foreslår

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 12-01-06 00:07

Det er ikke jul mere, så der skal ikke GÅS på bordet.

Må vi lige få historien om hvordan man træder på et usb stik, når det sidder i computeren?!

Jo det er muligt at reparere det, man forstærker blot de knækkede printbaner med en tynd monteringstråd og lægger loddetind omkring stedet, så det bliver lige så stærkt som før.
Men hvis coveret er samlet ved limning e.lign. skal det sprættes op, så der er adgang, så er det et spørgsmål om hvordan man lukker det bedst muligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-06 01:15

En sådan ødelagt memory stick er ikke værd at reparere, så kæresten må hellere køge en ny, de data der er på kan reddes hvis der stadig er forbindelse mellem hukommelseskort og stik, eller der er en af jeg der er fiks på fingerene og kan sætte de overrevne ledninger sammen, der er lavet forsøg med memorykort og de viste at data er næsten umulige at ødelægge, en tur i vaskemaskine eller kørt over af en vejtromle, data var der stadig, microbøgleovnen var vist den eneste der kunne ødelægge data, så se at få overført de data til computeren og køb en ny memorystick

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 12-01-06 07:28

severino:

Her kommer historien så..

På gym hvor hun går står computerne på gulvet under bordet, og bordet står i en lang række.. det vil sige der er flere computere ved siden af hinanden. Der sad så nogle stykker ved computeren ved siden af, og en af dem har så på en eller anden måde fået "trådt" stikket ned ad. Det kunne det ikk holde til.. :D

o.v.n.:

Da pengene ikke er dem hun har flest af fortiden, ville det være rart at få repereret den, så hun kan bruge den indtil hun får råd til en ny..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-06 08:30

Hvis der fifles for meget med den USB-stick kan du måske risikere, at der går kortslutning i printbanerne så også USB-delen i computeren går sig en tur.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-01-06 16:22

Tak for svaret severino.

Jeg har nu haft en til at forsøge at lodde det sammen, men det lykkedes umiddelbart ikk.. så usb-sticken er vist død.. R.I.P!

Kim