/ Forside/ Interesser / Helbred / Spørgsmål
10  Teil 4183
Organer
Fra : JubazKan
Vist : 1127 gange
50 point
Dato : 11-01-06 18:48

Jeg har lige været hos min behandler, og så hun havde et billede hængende på væggen hvor man kunne se, på hvilket tidspunkt af døgnet hvilket organ arbejder på sit højeste. Er det nogen der ved hvor man kan finde den slags oplysninger på nettet?

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-06 19:18

Det drejer sig om organuret, der er en del af den klassiske akupunktur... søg på dette navn, og du vil finde

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:28

Vaxen... 'den slap du nemt om ved
- http://www.zenshiatsu.dk/shiatsuinfo/Organuret.html
- http://hestemassage.ergomotion.dk/akupressur/organuret.html
- http://www.kinesiologi-centret.dk/instruktion.PDF
men JubazKan... hvorfor ikke spørge din "behandler" om hvor du kan indkøbe en kopi af samme som du omtaler:
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-01-06 19:37

Personligt fik jeg min, da jeg startede på uddannelsen - man behøver ikke at købe den, man kan bare aflæse tidspunkterne og så selv lave sin egen...

Farvene skal på som sådan:
lever/galdeblære - grøn (træelementet)
hjerte/kredsløb/ - rød (ildelementet)
Milt-pancreas (bugspytkirtel)/mave - gul (jordelementet)
Lunge/tyktarm - hvid (metalelementet)
Nyre/blære - blå (vandelementet)

god fornøjelse

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-01-06 19:40

Nu lurede jeg lige på dit sidste link CLAN - hvis man kun skal bruge tidspunkterne er det alt for kompliceret at prøve at forstå resten, der står på den.
Det kan laves helt simpelt med en cirkel, der er opdelt efter døgnets 24 timer og så sætte organerne og deres farver ind de rigtige steder.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-01-06 19:42

HOV!!! Undskyld... jeg manglede at skrive Tre-varmer og tyndtarm på.. de er røde og hører under ildelementet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:44

OK! Du ved vist mere om det end lille mig... lige nu skal "hylsteret" til alle mine organer en tur i bad
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-01-06 19:50

God fornøjelse, Søren

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 11-01-06 20:45

Nå det hedder organuret.. Det er jo egentlig logisk nok... Jamen tak for svaret vaxen.