/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan horse dialer.BFG
Fra : metalfaust
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 11-01-06 17:57

Lige pludselig fik jeg en besked af mit AGV-free edition antivirusprogram om at jeg har dette stads (Trojan horse dialer.BFG) på min PC. Har ikke haft min PC slukket siden da, men så vidt jeg husker var det sidste jeg dl'ede nogle som opdateringer til Windows XP. Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Findes der evt. et program som kan dræbe disse trojan horses uden at det skader min PC?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-06 17:58

Besøg www.spywarefri.dk og gå i deres forum, de hjælper dig hurtigt af med problemet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:00
Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 11-01-06 18:15

Ok, tak, CLAN. Kan se at emnet på spyware er fra 2004. Er det samme procedure stadigvæk?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-01-06 21:54

Nej det er det ikke.

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

så skal vi nok fjerne den

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 11-01-06 22:38

Du kan hente et program gratis i 30 dage, som hedder trojahunter

http://www.trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 12-01-06 01:01

Tak for svaret CLAN. Du var først, og jeg valgt at downloade prgr trojahunter, så du får pts. Tror faktisk endda jeg fik fjernet skidtet. Hvad gør denne specifikke trojan horse egentlig? Tænkte på at der står dialer i beskrivelsen...

Til arlet: det program du henviser til, hvad er det? Det samme/tilsvarende Trojan Hunter?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-01-06 07:25

Jeg forstår ikke hvorfor vi har denne kategori herinde. Over halvdelen af spørgsmålene bliver spørgeren henvist til andre sider og svarene tjente nemme billige point.

[B]Luk dog kategorien....[/B]

metalfaust -> Du har accepteret et svar fra Clan. Du har spurgt om ting her 12-01-06 01:01.

Du tror at du har fået fjernet trojaneren!!

Hvad gør trojaneren??

De svar skulle du have ventet svar på til du havde accepteret svaret, da du stadig har spørgsmål og ved ikke om dit problem er løst..

Hvordan kan du så accepterer et svar allerede.

Men vent på at Clan kommer og guider dig videre og svarer på dine spørgsmål...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-01-06 07:39

Jeg takker og bukker for points
Glad for at du fik løst problemet
Søren

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-01-06 07:52

Clan -> Ved du om du har fjernet hans problem??

Du har stadig ikke svaret på hvad den trojaner gør..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-01-06 19:36

Arlet... det tager jeg ikke så tungt med hvad, hvor og hvorfor - hovedsagen er at skidtet bliver kvalt.
Jeg er velvidende om at du ved hvad en Trojan er... så det vil jeg ikke tæske langhalm på
Her er en "kort" version... for andre - og mere behøver man ikke vide. Det er skadeligt og bør fjernes end of story.

Trojan horse
En trojansk hest inficerer maskinerne via tilsyneladende uskyldige filer. Den lader som om den gør noget fornuftigt, mens den i realiteten kan udføre skadelige handlinger.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 13-01-06 18:13

Arlet, jeg sætter pris på dine svar, og du har uden tvivl en masse viden om emnet ligesom du også har lyst til at hjælpe folk. Mit eneste spørgsmål i denne tråd var, hvordan jeg skal forholde mig til en "trojansk hest," og det mener jeg faktisk at CLAN svarede på. Jeg fulgte hans anvisninger og fik løst problemet. At jeg så bagefter stillede en række andre spørgsmål er vel sådan set underordnet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-06 19:55

Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-01-06 20:56

metalfaust -> Det er helt i orden..

Vi er ikke enige og det skal vi heldigvis heller ikke være

Jeg har først løst et spørgsmål, når jeg har løst brugerens problem og vedkomne ikke har flere spørgsmål..

Fortsat god weekend til jer begge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-06 22:56

Takker for points... og fortsat god weekend til jer alle sammen

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 14-01-06 12:12

I lige måde - god weekebd til jer begge.