/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Aptiva 2153-E35- Med win98 Se
Fra : Manse9933
Vist : 463 gange
500 point
Dato : 11-01-06 15:44

Hej rødder og rødinder
Jeg har fået fat i ovenstående pc og vil gerne lege lidt med den.
Jeg tænker på at genistallere 98se.
Jeg har søgt højt og lavt efter drivere til bundkortet men uden held,jo jeg fandt en side der referede
til IBM's hjemmeside men disse link's førte til sider hos IBM som var fjernet/slettet,så nu vil jeg høre om der er nogen af jer der kender en
side hvor jeg kan finde drivere til dette bundkort/pc>

http://lifeline.wipro.co.in/ddrive/Info-docs/ibm/showcase/ctstips/1051a.htm

Skal man have win95 for at installerer 98se??
Jeg har aldrig haft fat i sådan en oldsag før

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-06 15:53

Kun hvis den 98 SE er en upgrade!
Bundkortdriverne burde sagtens kunne findes! Du har jo nok Everest til at se hvad der mangler af drivere!
Er det Via chipset er det jo bare at downloade 4-1 driverne!

ATI driveren kan du finde hos ATI

De andre kan drivere kan osse findes på nettet så det jo bare at gå i gang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-06 15:56

Er det via chipset så husk at bruge Quick install når du bruger 4-1 driverne, så finder den selv ud af resten! 98 SE har dem osse indbygget så meget af dit hardware finder den jo nok!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-01-06 16:04

Det er ALI(nord/syd) chipset og Ati Mach64 Rage Pro 3D skærm kort chipset.
Jeg har prøvt at starte win98SE indefra for at browse Cd'en men det kan
jeg ikke den spørger om en eller anden Cd først,derfor spørgsmålet.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-06 16:17

Om en eller anden CD? Hvis det er en update burde det ikke være et problem! Så vil du få en promnpt under install der beder dig om at indsætte f.eks din win95 cd for verication at du har et styresystem i forvejen! Virker sågar osse med en win 3.11 diskette!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 11-01-06 16:19

Og 98 SE burde ihvertilfald indeholde ALI driverne! Sikkert osse lyddriverne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-06 16:22

http://www.pcnineoneone.com/howto/win98se.html
Nå helt enkelt er det måske ikke! Der findes os en billig upgrade version af 98 SE som kræver du har win98 installeret i forvejen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-06 18:00

Jeg tror tedd har ret, det er en opgraderings cd din 98SE

Hvis du mangler en 98 cd har jeg da nok en på lager. Lad høre fra dig.

Og som der tidligere er foreslået så skal 98SE nok finde driverne ellers er det jo bare at søge bagefter

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:19

Har du søgt på:
- http://www.drivershq.com/
- http://www.driverzone.com/
- http://www.google.dk/search?hl=da&q=Aptiva+2153-E35+drivers&meta=
jeg må godt nok indrømme, at jeg ikke selv har set efter
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:22

Øv http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4C6MNA
Kode
There is a problem retrieving the document MIGR-4C6MNA.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:24

men kig på http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/ måske det er den IBM side du snakker om

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-06 07:55

Tak for svaret tedd.
Du havde ret 98SE indeholder Ali/crystal audio chipset drivere,jeg fik dem trukket ud af nogle cab filer på win cd'en så jeg har dem liggende,der var også en nyere Ali drivere inde på win update v4.
Det er sku meget sjovt at lege med et stenalder værktøj og surfe på
nettet og så læse om den gang en 300Mhz cpu var toppen af kransekagen,hvordan folk pralede af at de havede overcloket dem til 350/400 Mhz vanvitige hastighedde og ræsede der ud af med disse høje frekvenser WRRRROOOMMM
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 12:14

Så må ham her Hardwaretest linker til være lige noget for dig!
http://www.hardware-test.dk/oc/news.asp?id=11615

Han har sat sig for at finde den langsommeste PC man kan køre winxp på! Well køre er det nu ikke, snarere kravle!