/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BMW
Fra : larshans
Vist : 579 gange
421 point
Dato : 11-01-06 14:36

Kan jeg selv nulstille min olieskift lampe Jeg har hørt man bare kortslutter to pins på multistikket i motorrummet, eller BARE køber et nulstiller stik ??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-01-06 14:58

Jeg tror du kan gøre det på din BMW som på mange andre biler, ved at holde tin triptællerknap inde uden tændning og så dreje tændingsnøglen til lamperne lyser. Herefter vil den "tælle" ned på den som viser dit olieskiftinterval.
(på WV, Citroën, FIAT m.fl. virker det på lignende måde)

Prøv dette

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-01-06 15:28

enig med palle..
gør det selv med vores peugeot.
Hold triptælleren inde og drej nøglen.. jeg skal dog holde den inde i ca 5 sek før der sker noget..så tæller den ned og jeg kan vist også ændre hvad interval den skal ha olieskift ved..altså 10-20-30.000 km..

Junior

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 12-01-06 15:09

Hej,,, nej desværre, prøvede det men det virkede ikke på min BMW,,,,,,,,,,,,,, Der står også i reperations håndbogen at der skal bruges et "STIK" til at nulstille computeren, det er en Årg 89,,

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-06 17:08

Du kan købe en adaptor til at nulstille den med. Det er de tre lamper du mener, ikke.

Jeg kan ikke lige huske hvor du kan købe den men kig på de forskellige bilgrossisters hjemmeside. T. Hansen, Bilexperten o.lign.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 421 point
Dato : 13-01-06 18:03

Du kan jo prøve dig frem her..
http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_reset_service_lights.html
http://www.beckerelectronics.com/BMW/servicelightreset.html
Næste gang du spørger på noget til din BMW vil jeg forslå dig og skrive størelse og model på.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-01-06 18:33

Hvis du bor i Kbh området ,kan du låne en resetter af mig.Du kan ikke som flere siger holde tripteller inde og slå på tendingen, det tip virker ikke på BMW. Eller du kan købe en resetter i bilrekvisita forretningene. Den koster ca en hund tror jeg.Har også hørt at man kan kortslutte
to pins i multistikket, men hvilke, det ved jeg ikke.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : larshans

Dato : 14-01-06 08:55

Takker geu, det var nogle fine links det virkede perfekt, så nu er lamperne slukket,,,, selvfølgelig er det vigtigt at oplyse om model og størrelse,,,,, TAKKER

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-01-06 11:05

Det var så lidt.. Godt man kan hjælpe når det6 brænder