/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køleskab larmer
Fra : jullebassen
Vist : 13459 gange
100 point
Dato : 11-01-06 14:08

Mit køleskab larmer frygtelig meget...

Er der nogen der ved, hvordan man får det til at stoppe?

Mvh. Julie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-06 14:17

Det kommer da an på hvorfor det larmer.

Måske er der noget der sidder løst et eller andet sted der får det til at vibrere/brumme, eller noget der rører ved køleskabet.

Eller en anden mulighed er, at kompressoren er ved at være defekt og derfor larmer for meget.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-06 14:51

Er det noget den er begyndt på?

Rasler, brummer, plasker det?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 11-01-06 15:21

Hej Jullebassen
Kompressoren kan man ikke sådan fikse selv, du skal så have den til reparation, så er det spørgsmålet om du vil ofre de penge eller udskifte til et nyt køleskab. Måtte selv udskifte et for et års tid siden, med samme problem, det ville have kostet mig mere at få det lavet end køleskabet havde kostet i sin tid.
Mvh Maya

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-01-06 17:56

Tag dit køleskab ud fra væggen men lad det være tilsluttet .Gå om bag og se om noget sidder løst -du kan prøve at trykke div steder med en PLAST ting for at finde årsagen -det kan være noget som går ind på selve skabet og vibrerer,,Det kan være at dit skab ikke står helt i lod og vater så det giver vibrationer osv osv ....men det kan du finde ud af ved at prøve ovenstående

mvh sverola

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-06 18:09

Du er nødt til at komme lidt nærmere ind på hvornår det er det larmer og hvilken type larm vi taler om. Er det hvislen i rørsystemet er deret en type fejl eller er det som der er andre der har foreslået lyde fra kompressoren så er det straks et andet (eller op til flere).

En kompressor står på gummifødder, det kan jo være dem der er defekte, eller også er der noget der lige rører ved kompressoren der så larmer når det vibrerer.

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 12-01-06 11:06

Køleskabet 'brummer' ret kraftigt - det plasker ikke. Og det er noget det er begyndt at gøre for nyligt.
Det brummer i 10 min. tid, hvorefter der er stilhed - og lidt efter begynder larmen igen.. hmm... Tak for jeres svar indtil videre.
Mvh. Julie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-01-06 18:53

Det lyder som om virationer fra kompressoren forplanter sig ud i selve skabet. Hiv det ud og se efter om der er noget der rører ved skabet ud over at kompressoren er monteret på gummifødder. Hvis der er det så vrid det forsigtigt væk fra skabet.
Hvis ikke så skal gummifødderne skiftes da de er blevet hårde med tiden. De kan fåes ved de fleste elinstallatører der også roder med køl, ellers hos div. kølefirmaer.
Hvis ikke det lykkedes dig at finnde nogle så smid din adresse til mig på fijala@gmail.com og jeg skal sende nogen til dig, Så kan du altid give en pilsner

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 15-01-06 20:02

Hej jullebassen,

Det kunne godt lyde som at startrelæet var defekt. Det er en lille sort kasse på ca. 5x3x2 cm der sidder ved kompressoren med to til tre ledninger på. Du kan tydeligt høre hvis det er dette da det lyder som noget der gnistrer/brummer. Prøv at slukke køleskabet en halv time og tænd det igen og lyt/kig på denne lille sorte boks(startrelæet). Hvis det er dette kan du købe et nyt for ca. 150,- og skifte det meget nemt. Du skal bare flytte de to ledninger over på det nye startrelæ og montere det på kompressoren.

Med venlig hilsen
michael Holm

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 17-01-06 19:51

Hvis du slukker for det så brummer det ikke mere. Nå spøg til side. Du kan gå ud og læg øret til din elmåler og hvis det er sådan en dyb brummen du hører ( duer ikke hvis det er forholdsvis nye installationer ) er skidtet ved at stå af. Hvis ikke må det være noget der sidder løst.

Mvh. Mokof
P.S. Du har ikke fået skubbet noget ned bagved så det ligger i klemme ved kompresseren ell. rør det kan også godt brumme.

Kommentar
Fra : Rizzoxx

Dato : 21-01-06 00:29

Hejsa...
Problemet med dit køleskab er kompressoren, der er ved at stå af, derfor skal det enten repareres eller udskiftes, da det højst sandsynligt ikke kan svare sig - rent økonomisk - at få det repareret...
Grunden til at det er kompressoren er, at lyden ellers ikke ville komme i små etaper...

Du kan prøve at hive dit køleskab frem, derefter lytte nederst på bagsiden, hvis "brummen" kommer derfra, er det afgjort kompressoren...

Skriv venligst tilbage, når du har prøvet dette...

mvh Rizzoxx

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 29-01-06 22:19

Træk stikproppen ud, så siger det ikke noget mere....

Bivirkningen er så at din mælk og pålæg nok ikke holder helt så lang tid som den plejer ... og øllet smager ikke helt så godt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-06 01:15

Du har måske fået et nyt køleskab i julegave

Ja siden du ikke lader høre fra dig