/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
meta fil ??
Fra : return
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 11-01-06 13:02

nogen der ved hvad en meta fil og hvad man bruger den til bruger man den til billeder ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 13:08

Det kommer du til, at uddybe.??

Der er noget der hedder WindowsMetaFile og som er en speciel billed fil med ext. wmf.
Der er en der har beskrevet det her: http://www.novicen.dk/billedbehandling/billedformater.asp#wmf

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-01-06 13:36

ok prøver lige at forklare hvis man har et word dokument og man så gemmer sine billeder i det (billedet er en meta fil står der ) hvorfor kan man så ikke se det billedet kommer slet ikke frem der er kun det der røde kryds hvor der skulle ha siddet et billede er man ser er det måden afsenderen gemmer det på eller er det mig der bare ikke ved hvordan man åbner det ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 13:43

Du må lave noget forkert.
Jeg har lige prøvet: Indsæt - Billede - fra fil/multimedieclip (begge virker)

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-01-06 14:28

nu ikke mig det har lavet men noget jeg fik tilsendt som et dokument i wordpad hvor personen havde gemt et billede i meta fil farmat , men er det lige meget hvad slags dokument det gemmes i og ville det kunne åbnes i alle dokumenter uanset om det er wordpad notepad osv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 14:34

Du kan ikke åbne billeder i notepad da det kun viser uformeret, og i wordpad vil det bare være et rødt kryds.
Hvis du vil bruge en wmf fil i andre dokumenter skal du konvertere filen til andet format.

Med XNView kan du gemme wmf billeder som jpg
http://www.xnview.com

Kommentar
Fra : Cosmo007

Dato : 11-01-06 15:12

har læst om et program..mathreader tror jeg det hedder..som direkte kunne åbne MF filer..men ved da ikk om det lige er det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 15:18

Return, hvis du ikke har Word eller kompatibelt program kan du ikke læse dokumenterne korrekt.
Du kan jo hente en Wordviewer der kun kan vise dokumenterne for som nævnt så vil du kun se rødt kryds i Wordpad fordi den kun kan læse dele af formateringen.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf&DisplayLang=en