/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drev A vil ikke mere!!
Fra : gamle61
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 11-01-06 12:53

Har xp og office 11 - ville forleden rydde op i mine kassetter , både for at vide hvad der var på dem og så ellers smide væk(bruger dem jo meget sjældent nu)
Det gik meget fint med de første 14 jeg fik kopieret det jeg ville og derefter formateret kassetten , så hørte det op - når jeg stoppede en kassette i sagde den at kassetten ikke var formateret , om jeg ville det - da jeg trykkede nej skete der ikke mere , prøvede så at få den til at vise filer , ville ikke - troede så at kassetten var syg , tog en anden - det var det samme, og det kan da ikke være rigtigt at alle mine kassetter er syge
for at gøre det kort - mit A drev vil ikke læse , ikke slette spør kun om at formatere og det vil den heller ikke , er der nogen herinde der kan hjælpe ,
m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 13:11

Hvis de der virkede fra start ikke virker mere vil det billigste være at købe et nyt drev. De koster ikke meget.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 11-01-06 13:15

Prøv med Enhåndshåntering -diskettedrev-driver-fjern driver-genstart

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 11-01-06 13:18

pc'en er ikke et år gl. - er der ikke mulighed for at det er noget med install. der er galt - drevet har ikke været brugt mere end ca 100 gange - men ok , kan være en mulighed
m.v.h. gamle61

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-06 13:26

Diskettedrevet indlæses i BIOS og da det har været i brug er det formentlig bare gået i udu. Det er sjældent nogen høj kvalitet i de tingester der ikke bruges ret meget mere.
En årsag til at det er holdt op med at virke kunne være, at der er kommet snavs, eller lidt substans fra skiven i disketterne på læseren så den ikke akn læse hvad der står og når jeg foreslår at købe et nyt er det fordi det koster fra 75 kr og opad og man skal være lidt af en snild en for at lave det selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-06 13:41
Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 11-01-06 14:20

Tak for svaret BjarneD.og for et godt og fyldestgørende svar , samtidig på dansk , håber der er bedre vejr hos dig end her - m.v.h.gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-06 14:25

Gråt og lidt regn, men humøret er fint.
Ha' en go'dag!