/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra dvd. til pc.
Fra : komigang
Vist : 443 gange
10 point
Dato : 11-01-06 00:07

Hej derude!

Jeg har redigeret og brændt en dvd. Nu vil jeg gerne have den ind i mit program igen. Har desværre overspillet noget andet på råbåndet.
Er helt fortrolig med at hente DV., video 8, og VHS, ind på min pc. Til det bruger jeg bruger Movie Maker,
eller Pinnacle 9.
Jeg har prøvet men en Scart adaptor, i dvd afspilleren, men kan ikke finde signalet, i redigeringsprogrammet.
Måske er der nogle der kan beskrive hvordan jeg skal gøre.

Venligst
komigang

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 11-01-06 07:05

Brug Clone dvd www.slysoft.com 21 dg prøve

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-01-06 07:09

er det ikke bare fordi du tilslutter udstyret til en video-udgang på din PC?
Eller måske er adapteren sat til indgangssignal frem for udgang.
Skriv lidt om hvad du bruger til tilslutning.

Accepteret svar
Fra : jabus

Modtaget 10 point
Dato : 11-01-06 08:05

Hvis den ligger på en dvd,hvad skal der så tilsluttes noget for---

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-01-06 08:28

Hvis der er mere end et scart stik bag på din DVD skal du bruge det samme som du bruger op til tvét så er du sikker på at der er signal ud, normalt kan du bruge det samme kabel og samme fremgangsmåde som når du henter VHS, men er du sikker på at dit signal er analogt ligesom i videoen, måske er det digitalt.

Godkendelse af svar
Fra : komigang

Dato : 11-01-06 23:53

Hej Jabus
Jeg er jo ikke tilfreds med den jeg har redigeret, (Turen til Barcelona) den er alt for lang, Folk sidder og gaber.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 12-01-06 05:54

I de forskl pogrammer bruger du dvd drevet som kilde ,i Movie maker hedder det importér.Start movie maker ,ind med dvdén-importer´.Der kan du da klippe og klistre
Mvh

Kommentar
Fra : komigang

Dato : 13-01-06 00:57

Hej igen
Jeg har løst problemet.
Hvis du er interesseret så læs videre.

Læg den redigeret dvd i din dvd. afspiller
Tænd for den
Sæt scart stik med in og out, brug out - I din afspiller - forbundet med: lys lyd og billede
Dvs. et benet (rød hvid og gul) stik
Det samme skal forbindes til dit tv. kort, i mit tilfælde Winfast.
Dvs. Du skal have et ni benet stik, forbundet med lys, lyd og billede, til din pc.
I mit tilfælde sidder det helt i bunden til højre.
Så skal du igen forbinde, lys, lyd og billede stikkene med dem fra din afspiller.
Dvs. Så har du dobbelt op af de et benet - tre farvet stik.
Så skulle din dvd skive køre ud fra afspilleren, og ind I et redigeringsprogram, har du huske at tænde afspilleren?

Jeg går ind I Movie Maker, (Et redigeringsprogram der ligger I Windows XP). trykker på: Hent videoenhed, I videoinputkilde, skal der stå sammensat. Tryk på næste, kald det et eller andet I filnavnet, tryk så på næste et par gange, så skulle du gerne kunne se og høre din dvd. Skive. Du kan så vælge at redigere det der.
Når det ligger I styrbord, kan du også trykke på: send til DV. kamera, hvis det er sat til DV. Kablet IEEE 1394.
Jeg kører det selv over på et bånd, og tilbage I pinnacle, så redigerer jeg det på ny, og retter alle fejlene. Moralen, ja den er: overspil ikke de gamle dv. Bånd, GEM DEM.

Mange hilsner
komigang