/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
qxl og min fornemmelse
Fra : jeam
Vist : 1100 gange
10 point
Dato : 10-01-06 21:32

Jeg har sådan p fornemmelsen at mange af dem der sælger på qxl selv sidder og overbyder - bare i en andens navn - således at man aldrig kan købe tingene billigt - men at det på den måde jo altid er sælger der bestemmer minimumprisen. Er dr nogen der har erfaringer med dette ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 21:35

Hvorfor mon gøre det indviklet når venner kan hjælpe med at byde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-06 21:36

Jeg prøvede qxl for første gang i søndags, og hele tiden da tiden var ved at udløbe, blev tiden forlænget med fem minutter, det undrede mig, men det kan godt være det er en regel, jeg har ikke sat mig ind idet, det var som sagt første gang, og en pludselig indskydelse, men bortset fra det, viste det sig, at sønnen kendte sælgers hjemmeside, og stoppede mig, fordi det jeg ville købe, faktisk var billigere end den pris det kom op på, på qxl. Efter jeg var stoppet fik jeg en tilbudsmail fra sælger, at han kunne se, jeg havde budt, men ikke var heldig, så jeg fik en fair pris, og slog til, ærgeligt for dem, der bød mere end prisen var på hans hjemmeside. Men nu du siger det, skulle det da ikke undre mig,
om sælger selv byder for at få prisen op, men det må de vel også ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 21:36

Det er ikke dyrt på qxl, jeg har handlet meget der.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 10-01-06 21:37

det tror jeg nu ikke , har selv handlet en del der
det er bare med at beslutte hvad du max vil give og ikke ærvre dig over der er en anden der byder over , de fleste ting kommer jo igen
er det en meget eftertragtet vare vil prisen blive høj ved de første , men der går ikke lang tid før de mest sultne har fået , så falder budpriserne også

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 21:37

Man kan ikke byde på sin egen vare.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 10-01-06 21:40

nordsted1>>
hvis der kommer et bud indenfor de sidste 2 min forlænges der med 5 min , derfor bliver det forlænget

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 10-01-06 21:41

Nordsted1

Ved bud indenfor de sidste 5 minutter inden auktionsudløb forlænges auktionen med 5 minutter. Sådan kan en auktion forlænges med 5 minutter flere gange, hvis 2 byder hinanden op. Der kan også være lagt et autobud ind fra en anden køber, som så aktiveres, når du byder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 21:50

På auktioner in real life ser man da også "venner" der byder for at få prisen op.

Accepteret svar
Fra : and_uden_tand

Modtaget 15 point
Dato : 10-01-06 21:54

Hvis man selv byder sine varer op, så er det jo en dyr fornøjelse på QXL - fordi så skal du jo betale 6 % af salgsprisen, så det er vist kun nye sælgere der gør det. Det man skal tage sig i agt for på QXL det er om sælger har omkostninger og hans fragtpriser, de to udgiftposter glemmer mange.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 21:57

Netop.
Omkostninger og fragt har tit dæmpet min købslyst.
Nogle sælgere vil gerne tjene på fragten.

Godkendelse af svar
Fra : jeam

Dato : 10-01-06 21:57

Tak for svaret and_uden_tand.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-06 22:03

Så lærte jeg også noget om auktioner, tak for det. Jeg er bare også glad for at sønnen stoppede mig, og at jeg så ovenikøbet fik tilbudt varen fra sælger billigere end varen blev solgt til på qxl, er da bare ekstra godt for mig, nu glæder jeg mig til pakkeposten kommer en af dagene