/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afgift på amerikanerbil
Fra : vaxen
Vist : 3733 gange
200 point
Dato : 10-01-06 20:10

Vi har en Dodge Grand Caravan på gule plader. Vi overvejer at omregistrere den, så vi kan få hvide plader og kunne nu godt tænke os at vide ca. hvor meget dette koster. Findes der steder på nettet, hvor man kan finde ud at dette?
Vi har været på skats hjemmeside, men deres omregningsfunktion dur ikke, da vi ikke har prisens værdi uden afgift overhovedet...

Lidt kringlet, jeg håber I kan hjælpe?

Vaxen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-06 20:45

Bilen vurderens af Skat, og afgiften beregnes derefter.

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 10-01-06 20:48

gå ud fra at prisen uden afgift er en tredje del af prisen på bilen med afgift hos en forhandler, så har i den.. hvem er det

altså find en mage til med den de har, og gå ud fra at 33% af dens pris er prisen uden afgift

Det var hvad en af mine venner der er mekaniker sagde

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 10-01-06 20:52

Har I på Told &Skats side set den beregnede afgift på tidligere registrerede biler.
I kan også indtaste bilens værdi ved salg hos forhandler og få registreringsafgiften beregnet den vej.

Ved omregistrering fra gule plader til hvide plader vil allerede betalt afgift på bilen blive modregnet i registreringsafgiften. Det kunne man ikke tidligere, der var pengene afgiften på gule plader spildt, når man omregistrerede.

Det bedste er at få bilen vurderet af Told&Skat og få en foreløbig registreringsafgift. Det mindsker risiko for en ubehagelig overraskelse

DODGE CARAVAN LE ST CAR, 1986 afgift 35400
DODGE CARAVAN GRAND CAR - LE, 1996 afgift 174225
DODGE CARAVAN GP45R MPV, 1996 afgift 162825
DODGE CARAVAN GP5 ST CAR, 1996 afgift 138502
DODGE CARAVAN GRAND 3,8, 1997 afgift 155796
DODGE CARAVAN GP44R, 1998 afgift 193125
DODGE CARAVAN GRAND, 2001 afgift 230405

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 10-01-06 20:56

Afgift beregnes ud fra, hvad en tilsvarende bil koster hos en forhandler. Det er ligegyldigt, om man selv har givet 50.000 eller 70.000 for den

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-06 21:19

Det du skal bruge, er prisen på en tilsvarende model på hvide plader, for det er det som afgiften beregnes ud fra.

Og hvis det er en bil med totalvægt over 2500 kg, (mener jeg det er), er det temmelig dyrt, for dem er der ikke betalt så meget i afgift for at få gule plader på.

Men den eksakte pris, får du kun ved at ringe til dit lokale toldkammer.

Så får du sendt en forespørgelsblanket som du udfylder og sender tilbage sammen med en kopi af bilens registreringsattest.
Kort tid efter får du så besked om hvor meget der skal deponeres i afgift.

Nu kender jeg så ikke den der model, men mener ikke umiddelbart der skulle være nogen problemer i forhold til typegodkendelse fra varebil til personbil.

men til syn skal den under alle omstændigheder i forbindelse med identitetsskift fra vare- til personbil.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-01-06 21:58

Ok - tak indtil videre... Jeg tjekker det hele ud i morgen....

Vaxen

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 13-01-06 06:06

hejsa
det er 180% i registreinge afgift på "hvideplader".
dvs at man skal betale det der svare til ca 2/3 af handelsværdien på bilen (hvis tilsvarende biler handles til ca 300000 kr skal du af med ca 200000 kr)
men der var en sag for et par år siden med en mand der havde købe en billig bil i tyskland , han slap med at betale 180% af den sum han havde givet for bilen og ikke det som told og skat havde vurderet bilen skulle koste
mvh jakobsen

Annuller spørgsmålet
Fra : vaxen

Dato : 10-02-06 14:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål