/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
FTP/IP
Fra : TCMathiesen
Vist : 492 gange
20 point
Dato : 10-01-06 19:44

Hej med jer.

Jeg har mega problemer med at få mit FTP til at virke når folk skal på udefra. (internet virker det.)

Problemet er at hvis jeg sider ude i byen og skal hjem på min PC.
Hjemme fra er min ip adresse xxx.xxx.xxx.xxx men dem der ser min ip adresse udefra er det en anden adresse. fordi vi har et internt net før vi kommer ud på selve nettet( Det er DjursNet hvis det skulle vare nogke dom kender det)

Hvad skal jeg skrive ude fra for at komme ind på min FTP .

Nu griner i sku ikke, jeg trode måske man skrev http://xxx.xxx.xxx.xxx og så måske ftp://xxx.xxx.xxx.xxx ja ja ved godt det er lidt langt ude hi hi.

Håber i gider hjælpe

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 10-01-06 19:49

ftp://xxx.xxx.xx.xx

hvis du ikke kender din ip hjemme, så skriv www.myip.dk så får du den

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-06 19:53

Kan du ikke prøve at pinge din ftp ved at gå i start vælg kør skriv cmd tryk ok og så skriv ping ftp.dinadresse.dk

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 10-01-06 19:58

Jeg har alle adresser,men når jeg nu sider ude ved en anden og skal hjem på min egen pc så skal jeg jo ind på vores hovdeadreesse først og så vider på min egen ip adresse hvordan gør jeg det.

Hvis vi nu er 200 bruger og vores adresse som vi alle deler er 111.111.111.111 på vores hovdeadresse , og vi siger min ip adresse er 111.111.111.112. hvordan får jeg den så til at fatte jeg vil hjem på min egen pc når jeg vil på ude fra et andet net???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 20:32

Det er da heldigvis sådan, at man ikke bare kan komme igennem for kan du selv så kan andre også.
Du skal have adgang igennem din router der gerne skal sættes op så du kan logge dig ind på den udefra for du skal igennem routerens firewall for at komme ind på dit lokalnetværk.
Det er slet ikke sikkert du kan med den opsætning du har.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 20:36

Der er flere måder at etablere forbindelsen og den nemmeste er via programmet PCAnywhere eller ved at bruge VPN, som du kan læse en smule om her: http://www.it.iha.dk/htmldoc_dk/helpdesk/netvaerk_services/vpn/vpn.php

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 10-01-06 20:47

Jeg har netop 8 og brugt det meget, mit store problem er bare at min makker sider i Rusland lige nu og skulle ind og hente data, og da det er over 4 giga er hans mail lige lille nok.

jeg henter mit net via en trådløs forbindelse xxx.xxx.xxx.xxx som lander i min radio( access point ) og der kommer min ipadresse så xxx.xxx.xxx.xxx og så ned i min router hvor jeg selv sender det til FTP maskinen.

Har prøvet at sætte netstik direkte i min pc og give den min ip (så jeg går uden om router) men det hjælper ikke.

Kan man ikke på nogen måde skrive at den skal gå ind på vores server xxx.xxx.xxx.xxx og så vider til xxx.xxx.xxx.xxx

http://xxx.xxx.xxx.xxx/ftp://xxx.xxx.xxx.xxx eller er det helt dypt godnat, ja jeg har jo prøvet hi hi

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 10-01-06 20:47

Jeg har netop 8 og brugt det meget, mit store problem er bare at min makker sider i Rusland lige nu og skulle ind og hente data, og da det er over 4 giga er hans mail lige lille nok.

jeg henter mit net via en trådløs forbindelse xxx.xxx.xxx.xxx som lander i min radio( access point ) og der kommer min ipadresse så xxx.xxx.xxx.xxx og så ned i min router hvor jeg selv sender det til FTP maskinen.

Har prøvet at sætte netstik direkte i min pc og give den min ip (så jeg går uden om router) men det hjælper ikke.

Kan man ikke på nogen måde skrive at den skal gå ind på vores server xxx.xxx.xxx.xxx og så vider til xxx.xxx.xxx.xxx

http://xxx.xxx.xxx.xxx/ftp://xxx.xxx.xxx.xxx eller er det helt dypt godnat, ja jeg har jo prøvet hi hi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 21:02

har du kigget her efter vise ord?
http://help.netop.com/knowledge.htm
Begge maskiner skal jo være sat op og du skallave hul igennem firewalls

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 21:04

Ok det mente måske at du kender fjernsftware, men ikke kan bruige det, så må I bruge VPN

Annuller spørgsmålet
Fra : TCMathiesen

Dato : 01-06-06 22:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål