/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Udlandsopkald til DK mobil
Fra : akaup
Vist : 1362 gange
200 point
Dato : 10-01-06 19:19

HEJ

Jeg skal snart ud og se mig om i forskellige egne af verden.

Jeg vil gerne snakke med kæresten i DK over mobilen, når der er dækning.

Normalt hvis man modtager opkald på DK-mobiltelefon i udlandet kommer mobilejeren til at betale for en stor del af samtalen. Kan dette gøres på en anden måde, så man som ejer ikke får regningen.
Da jeg ikke opholder mig på samme sted ret meget (jv profil) duer det ikke at købe et lokalt taletid-simkort. Det skal altså helst være det danske simkort der bruges.

Min idé er nemlig at sende kæresten en sms når der er dækning, og så lade hende ringe til mobilen over Skype. Men som det er nu, får jeg lov til at betale for selve udlandsopkaldet - hvilket jeg ikke er glad for!

Any ideas?

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 10-01-06 19:35

Der er kommet en ny skype mobiltlf. den skulle virke til det du skal bruge...

Peter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-06 19:48

Hvis det er en alm dansk mobil er der ikke andre muligheder end at modtageren betaler forskellen fra den danske mobiltakst og op til lokaltaksten i udlandet, og vil lige gøre opmærksom på, at når du er i udlandet og sender SMS, er det hammerdyrt, fordi det også tæller som udlandstakst.

Eks: Fra Sverige koster det 2,25 at sende en SMS, nogen andre steder koster det op til 9 kroner alt efter hvor i verden det er.

Skype mobil kender jeg ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 10-01-06 19:59

>Der er kommet en ny skype mobiltlf. den skulle virke til det du skal bruge...
Kan heller ikke lige se nogen Skypemobil på nettet - mon du tænker på en Skype-USB tlf?? De ligner da mobiler...

>Hvis det er en alm dansk mobil er der ikke andre muligheder end at modtageren betaler forskellen fra den danske >mobiltakst og op til lokaltaksten i udlandet
Andre meninger?? Der må da være andre muligheder...

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-01-06 20:44

Hej Jeg tror Akaup tænker på den nye Bill Gates annoncerede mobilting til Skype, der er på vej i USA

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 10-01-06 20:58

DU KAN INTEN BRUG WWW.VOIPSTUNT.COMSOM KAN RINGES GRATIS TIL DANMARK FRA INTERNET TIL EN FAST NET,MEN HVIS DU SKAL RINGE TIL MOBILE SAA KOSTER DET IKKE SAA MEGET.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 10-01-06 21:16

>Hej Jeg tror Akaup tænker på den nye Bill Gates annoncerede mobilting til Skype, der er på vej i USA
Nej - jeg Akaup - tænkte på de USB-telefoner der findes på www.skype.com - måske er det dem Golfhouse tænker på?

>DU KAN INTEN BRUG WWW.VOIPSTUNT.COM
Problemet er at jeg bliver bon'et for opkaldene fra DK til udlandet!
Hvis jeg får adgang til internet kan vi jo tale gratis sammen over Skype mm. det er jeg klar over.

Jeg tænker mig en løsning i retningen af at telefonen spærres for indgående opkald hvis ikke opkalderen selv betaler!??
Eller opkalderen automatisk bliver bon'et i stedet for mig.

Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-06 22:07

Citat
Jeg tænker mig en løsning i retningen af at telefonen spærres for indgående opkald hvis ikke opkalderen selv betaler!??
Eller opkalderen automatisk bliver bon'et i stedet for mig.

Det kan du ikke, for hvis der ringes til et dansk mobilnummer, fra danmark, kan der ikke skelnes hvor den telefon der ringes til befinder sig.
Det er derfor modtageren skal betale differencen, da det er modtagertelefonen der registrerer opkaldet fra den sendemast den nu er i nærheden af.

Eller måske mere forståeligt: hvis ikke det var lavet på den måde, ville det kunne lade sig gøre at ringe til dansk mobiltakst til danske mobiltelefoner uanset hvor de befinder sig i verden.

mvh dova

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 11-01-06 08:47

Jeg har telmor og var i Kina der ringede jeg fra i 3min det kostede mig HOLD FAST 67,53 KR ja det er rigtig, du skriver ikke hvor du skal hen men hvis du skal langt væk køb et lokal simkort eller det nye skype.

jeg ville søge en der havde været i det pågældene land og spørge han/hun tilråds inden udrejsen.
Men god rejse og held og lykke med det ?????

Zita

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 11-01-06 08:48

Hov dova !

Hvordan laver du det der citat ??

Syntes der har manglet en "knap" til citat herinde længe men du kan åbentbart, er det måske meningen vi skal [citat=dova] [citat/] eller noget ???

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 11-01-06 08:49

Hov og hvad med at redigere sin besked ?
Kan man heller ikke det ???

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 11-01-06 09:35

Her er auktionen:
Overskrift: ?SKYPEmedVÆRDIPUPONm.30MINogØRETELEFONm.MIKROFONogSOFT (Varenummer 22424707)
Slutter: 11/1/2006 13:18

Du kan komme til auktionen her:
http://my.qxl.dk/accmmercialname>> teamet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-06 22:15

banzon

man kan ikke redigere i sit indlæg.

Men citat: i den "boks" hvor du skriver din kommentar, er der lige ovenover en række ikoner.
Den første er til at lave smileyer med, den næste er til citat (selv om der står kode, det er en fejl)
den klikker du bare på, og sætter så teksten ind imellem de to gange [ c i t at ].

mvh dova

ps akaup, undskyld det lille sidespring

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 12-01-06 09:59

>Her er auktionen:
>Overskrift: ?SKYPEmedVÆRDIPUPONm.30MINogØRETELEFONm.MIKROFONogSOFT (Varenummer 22424707)
Kunne jeg desværre ikke finde! Og heller ikke andre på qxl.dk

>du skriver ikke hvor du skal hen men hvis du skal langt væk køb et lokal simkort eller det nye skype.
Jeg skrev i første indlæg at jeg helst vil bruge mit dk-simkort i stedet for at købe lokale simkort. Det nye skype - hvad er det?

>jeg ville søge en der havde været i det pågældene land og spørge han/hun tilråds inden udrejsen.
Jeg skal ud at sejle langfart - ruten er ca. Middelhavet - Fjernøsten - US og så ellers tilbage igen.
Jeg har været i de fleste lande før - og kommer det nok også igen. Men det er lidt besværligt at skulle opstøve de lokale taletidskort, når man har forholdsvist kort tid i havn!
Desuden ville det være det nemmeste hvis man bare kunne "disable" det at betale for inkommende kort - så kunne opkalderen ringe via f.eks. skype.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 12-01-06 11:58

Det er ikke noget jeg ved noget om men held og lykke med din søgning og god rejse

Zita

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 12-01-06 13:32

Undskyld. Selvfølgelig kan du ikke gå ind som my. Men her http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=22525908

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 12-01-06 19:40

>Undskyld. Selvfølgelig kan du ikke gå ind som my. Men her http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=22525908

Jeg tror ikke helt du har forstået - for med dette sæt kan man ringe *fra* en computer til bl.a. fastnettelefoner og mobiltelefoner i udlandet.
Det jeg søger er en måde at modtage opkald (fra Skype) på mobiltelefonen i udlandet uden at have "lokalt" abonnement. Men desværre ser der ikke ud til at være andre muligheder end lokale simkort, som man så ringer billigt til via Skype i DK

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-01-06 19:50

Nej den Skype tlf. jeg snakker om er her http://www.itavisen.no/php/art.php?id=286073

Og husk at i flere lande er hotspot meget længere fremme, det betyder i næsten alle lande kan du betale for at være trådløs.

Peter

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 14-01-06 11:25

>Nej den Skype tlf. jeg snakker om er her http://www.itavisen.no/php/art.php?id=286073

Ser umiddelbart ret smart ud - men tvivler dog lidt på om der er hot-spots i de havneområder vi befinder os i. (Kunne i hvert fald ikke fange noget med trådløst netkort i de havne vi var i)

Hvor kan man så købe sådan en telefon - anyone?
Prøver lige at undersøge hvor udbredt HotSpot er...

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 15-01-06 12:05

Kode
[B]Dova[/B]
Men citat: i den "boks" hvor du skriver din kommentar, er der lige ovenover en række ikoner.
Den første er til at lave smileyer med, den næste er til citat (selv om der står kode, det er en fejl)
den klikker du bare på, og sætter så teksten ind imellem de to gange [ c i t at ].

Takker

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 17-02-06 12:14

Tak for svaret dova + andre.
Desvaerre har jeg ikke faaet det svar jeg soegte, men det er vel fordi der ikke findes en saadan billig loesning. (Endnu!)
Mvh - (og hilsen fra Malaysia derfor aa, oe) Akaup, der mangler kandu.dk i hverdagen