/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Late Comments
Fra : svendgiversen
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 10-01-06 19:15

Klokken 16.10 åbnes et nyt spørgsmål...

jeg svarer 16.21
en anden svarer 16.46

jeg svarer igen 17.18
og jeg svarer igen 17.26

og så 18.09 meddelelsen: Ny kommentar til et spørgsmål du abonere på ...

Efter aftensmaden, mere end en time senere, ser jeg denne meddelelse;
jeg går ind i det pågældende kandu afsnit, og kan konstatere at de 2 sidste svar er mine egne...

Hvorfor er online kandu over en time om at sende meddelelser om svar på spørgsmål?
Er jeg den eneste, der har observeret en sådan forsinkelse, som ofte gør advi meddelelser uinteressante??
Hvad kan der gøres for at få hurtigere response???

På forhånd tak, Svend
PS: Hvorfor rydder man ikke op i dette afsnit?

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-01-06 19:43

Sjovt at du nævner det, jeg har faktisk oplevet detsamme.
Jeg troede bare det var min mail der var forsinket.
Jeg får faktisk mails flere timer senere ind imellem. Men det gør
ikke så meget når jeg alligevel ikek sidder ved pc'eren hele tiden.

Mvh. frk.fidus

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-06 19:59

Der gik faktisk "kun" 5 min. denne gang, fra du sendte frk.fidus, til jeg fik advi.

Men alligevel, hvor på nettet eller hvor i kandu ligger ligger dette/disse forsinkelse/r mon?
Det må være en ret stor buffer/kondensator/???...Svend

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-06 20:05

de forsinkelser må man vel lære at leve med - hvis kandu teamet ikke er igang med at lave noget ved det også

Jeg får da også enten lynhurtige svar - eller rigtig mange timers forsinkede mails - hip som hap -

bortset fra det - et eller andet sted rammer det hele vel en flaskehals - og man kan jo holde øje med spørgsmål man er specielt interesseret i hvis man vil

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-06 20:20

Superhurtigt svar denne gang, inden for samme minut.

Er response tiden mon (net) belastnings afhængig?

>vel en flaskehals...
Hvor? Noget jeg, kandu eller net udbyderen, kan gøre noget ved ??

>vel lære at leve med...
Det kan jeg naturligvis også... nu hvor jeg er opmærksom på forsinkelserne...

Men der må jo være en forklaring?
(og hvis vi kan eliminere/reducere forsinkelserne med enkle midler...).
Svend

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 20:25

Jeg har præsteret at få mails dagen efter at jeg har skrevet mit (eneste) indlæg... Når jeg går ind i spørgsmålet, så er der ingen nye indlæg efter mit.........

Vi må formode, at det er noget af det, der stadig arbejdes på.......

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-01-06 21:02

Mine mails fra kandu kommer som regel op til et par timer efter kommentaren, spørgsmålet eller tipset er skrevet. Ofte er spørgsmålet lukket igen, før jeg får besked om, at det er der. Sådan har det altid været.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 21:03

se, så har jeg lige fået et par mails fra detteher spørgsmål... Men der er ikke nye indlæg...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 21:05

NÅ!!! så får jeg mails FØR kommentaren dukker op!!! For Jettes indlæg var der IKKE da jeg skrev sidste inndlæg...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-06 21:39

Rart at vide at andre har lignende forsinkelser...

Jeg har lige konstateret i et at andet spørgsmål at der gik over 3 timer før jeg fik meddelelse om et nyt indlæg.

Det er denne tilfældigt variable "random" forsinkelse jeg ikke forstår.
Kun hvis vi kender årsagen har vi mulighed for at gøre noget ved det, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-06 19:12

Når ingen net kyndige svarer:
Er spørgsmålet for naivt, for kompliceret eller ...

Burde jeg have spurgt under Net håndtereing, hvor de større web eksperter findes? Hvor??

Nettet blev jo opfundet, konstrueret, så det ikke kunne bombes ned...
De samme medelelser blev sendt ad flere kanaler via forskellige server satelitter og nåede frem som brudstykker.
Er det derfor meddelelser fra kandu er fra få sekunder til dage om at nå frem???

Svend, der snart lukker dette spørgsmål, naturligvis...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-06 20:27

Gi' nu lige kandu en mulighed for at rette de fejl, der nu er.

De drukner sikkert i mails fra brugerne og der står sikkert det samme i de fleste af dem.

Der er rettet flere fejl, men der mangler stadig at blive rettet noget.

Hav lidt tålmodighed, det er jo en større forandring, der er sket.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-06 21:01

Du misforstår mig ans, det var ikke en utålmodig kritik af kandu i forbindelse med ny brugerflade...

Det var et forsøg på at analysere en mærkelig variabel forsinkelse,
(og ifølge indlæg ovenfor har fænomenet været der længe, i hvert fald før moderniseringen af kandu).

Når jeg prøver at finde årsagen...
Har det noget med min egen hardware eller software at gøre, så jeg bør investere i mere hukommelse, etc?
Eller er der kapacitesproblemer hos min net udbyder, så jeg må købe mere båndbredde, mm??
Eller er det flaskehalse hos kandu???

Når jeg kører på arbejde tager det mellem 16 og 19 minutter, afhængig af trafiktætheden,
når jeg får meddelelser på kandu om nye indlæg tager det mellem 30 sekunder og 30 timer...

Hvordan kan der være så stor, tisyneladende tilfældig, variation, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-06 21:12

Jeg har i forbindelse med det nye kandu været ude for det samme.

Jeg tror, at der bliver rettet på fejl, som så har sin indflydelse, på andre funktioner.

Der er flere funktioner, som ikke fungerer, men kandu har gjort opmærksom på at fejlene bliver rettet.

Så vent du med at købe mere båndbredde.

I det "gamle" kandu var der jo også fejl, som ikke havde noget med din båndbredde at gøre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-06 23:31

Jeg har lige modtaget et par mails fra kandu, som blev arkiveret under "i morgen" i min Outlook.. Min komputer er vist ved at lære, at kandu er kvik med post.. Jeg er da spændt på, hvornår indlæggene dukker op..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-01-06 23:54

Vores båndbredde er 512/1024, og jeg kan få mails fra kandu, jeg skulle have haft flere timer inden. Jeg tror ikke, det har noget med båndbredde at gøre, men med kandu's server - eller hvad det nu er.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-01-06 12:58

Mmm, Jette.. jeg fik mails (2stk. ) om dit indlæg kl. 23.57 ifølge min outlook... Det er da quickt, ik'?
Måske ER der ved at blive rettet op på forholdene...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-06 20:59

Tak for svaret miritdk.