/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
God kogebog
Fra : Brommi
Vist : 2648 gange
50 point
Dato : 10-01-06 18:14

Nogen der kender en god kogebog med NEMME retter?
Det skal være på et sprog som en ungkarl som mig i tyverne kan forstå og naturligvis på dansk!
Den må helst heller ikke koste en bondegård det samme gælder maden i bogen.. Mangler at købe noget for nogle julegave-penge jeg fik :-/

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-01-06 18:18

          Sponsorerede links
Find billige produkter
Brug Kelkoo.dk til at sammenligne
priser i mere end 20 kategorier
www.kelkoo.dk
Sponsoreret link
Opskrifter.dk
www.opskrifter.dk      forretter, hovedretter, desserter, bagværk, fedtfattige

Læs eller genlæs vores inspirations-temaer her Krøniken Søndag den ...
Gode og billige retter! Der er opskrifter for enhver smag i denne uge, ... Små nemme retter i sommervarmen! Tapas er en vigtig del af det spanske køkken, ...
www.dr.dk/mad/tema/index.asp - 59k - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-01-06 18:18

Den ENESTE rigtige er God Mad Let At Lave!

Den bruger jeg selv!

Maden er god, og ALT (Læs: ALT) står beskrevet..!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-01-06 18:20

epidedymittis: Hvem har skrevet den? Der er hvis mange der hedder det

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-01-06 18:20

En ordentlig svend på 638 sider. Ofte kan man få den til 100 kr!

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-06 18:23

Hvem der har skrevet den? Øh.. den er grøn, og fra Aschehoug (Sikkert et forlag!?) Og så tror jeg kun der er ÈN bog, men forskellige udgivelser/versioner. Den fås i bilka, føtex, kvickly, eller hos enhver boghandler!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-01-06 18:24

og... hvad med nettet, det er ganske gratis
Jeg har en lille samling på min egen hjemmeside - kig forbi http://www.86325578.dk/articles.php?lng=da&pg=143
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 10-01-06 18:27

Jeg har en kogebog, der hedder:

MAD! - Karolines køkken til unge.

Den koster ca 80 kr. og er RIGTIG RIGTIG god.

Nogle eksempler på retter:

Ovnrösti med tomat og kalkun
pasta med løg og oksekød
kylling og karrysauce
tunsalat
fiskefrikadeller
risotto med svampe
Skinkesteak og saltkartofler
bananer i karamel

Der er både hovedretter, desserter og snacks

Retterne er ikke besværlige at lave, og ikke dyre.

Det som jeg synes er fedt ved bogen er, at det er ungt uden at være pasta med ketchup og så også lidt raffineret uden at være "det franske køkken"

Hilsener fra

rwo

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-01-06 18:27

Det er da lidt besværligt at skulle printe opskrifter ud hele tiden?

Jeg anbefaler på det kraftigste at du køber DEN bog!!!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-01-06 18:28

(God mad, let at lave)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-01-06 18:31

Jeg kan nemt finde en masse opskrifter på nettet.. godt nok er min computer ikke langt væk fra køkkenet.. men det er nu ikke helt det samme som at ha en bog overfor

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-01-06 18:38

indtil videre synes jeg disse bøger lyder interesante...

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=459&pf_id=6064888
og
http://www.mejeri.dk/view.asp?ID=4036

andre jeg missede ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 18:43

epi har ret mht kogebogen!

Karoline har alt på deres hjemmeside - du kan selv lave en kogebog med dine favoritter i.

Ellers kan man købe alle bøgerne her.

Hanne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-01-06 18:45
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-01-06 19:38

jeg har i mange år arbejdet med unge (med store problemer). alle har ved oplagte lejligheder fået GOD MAD LET AT LAVE.
den fænger. eneste minus er, at den en gang er slidt op.
god appetit og fornøjelse.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-01-06 20:12

aasenissum: haha.. okai.. det er da hvis den jeg skal ha så

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=459&pf_id=6064888
Nogen der ved hvor den kan købes i denne uge for evt 100kr?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 21:31

Jeg tror, det bliver svært at finde den til en hund... og 150 dask er skisme billigt for en god murstensbog.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 21:32

Måske du kender nogen, der kan få den billigere gennem en bogklub?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-01-06 09:24

måske er det muligt at finde den brugt, skønt jeg tvivler. men det er da et forsøg værd at checke f.eks. qxl, læseheste, antikvariater, andre auktioner, papkassen osv.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-06 12:09

Bogshoppen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-01-06 12:40

selv om jeg stadig holder på god mad osv., så prøv at se i brugsen. de har mange mindre bøger, men som er specifikt opdelt. f.eks. hakket kød, pastaretter, ...
som en begyndelse er de udmærkede, meeeen god mad

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-01-06 14:12

Det kan godt være at det jeg sagde tidligere med at Go mad let at lave kun koster 100 kr, ikke holder helt stik. Jeg har købt MIN for 100Kr, men det er meget muligt det var en form for særtilbud. Jeg vil give camlillasmoster ret i, at 150-200kr heller ikke er mange penge!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-01-06 14:18

har undersøgt det lidt... og der er faktisk ikke ret mange steder der har den på lager.. prisen varierede fra 130 til 400kr.. jeg syns også 1-200 er billigt nok.... der er bare ingen der har den på lager før næste uge engang.. så jeg må vente

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-01-06 16:55
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-01-06 17:11

Det er for overvældende og virker umuligt med alle de forskellige udgaver der er.. tager en tur ind i byen på mandag og lurer mig ad :)

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 11-01-06 17:12

Tak for svaret epidedymittis. Glæder mig til at få hentet den

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-01-06 13:27

Selv tak! Du vil ikke fortryde dit køb!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-01-06 15:45

en lille sidebemærkning: jeg har lige købt bogen på pensum for 25 kr. !!
jeg kan nemlig også godt lide at eje den.
handelen gik dog først i gang efter, at du havde fortalt om dinmandagstur.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 28-01-06 18:00

Hej

"God mad - let at lave" fås i føtex til kr. 99,- fra d. 30. jan. - 4. feb. 2006

Billigt!

Kommentar
Fra : tsissa