/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver man et Index of
Fra : tanks
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 10-01-06 16:31

Jeg har en hjemmeside der bliver hostet hos Cliche. Det er en Apache/1.3.33 server det bliver hostet på.

Jeg vil gerne i et dir på siden, have det sådan at man ”bare” ser indholdet af siden. Se evt. eksempel her: http://www.sslug.dk/~chlor/envue/

I øjeblikket siger den som standard bare:

Forbidden
You don't have permission to access /test/ on this server.

Hvordan kommer uden om dette?

/Tanks

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-06 17:12

Index of generer sig selv hvis der ingen index fil er, hos min udbyder skriver jeg bare www. ditnavn. dk/dinmappe/ og så virker det. Så får jeg Index of.... og så kan jeg se hvad der er i mappen, men måske skal der noget php til hos cliché.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-06 17:17

Jeg er meget sikker på at det link du har lagt er lavet i php, men hvis brugeren natmaden kigger ind vil han kunne hjælpe dig med php script.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tanks

Dato : 10-01-06 17:40

@bentjuul

Cliche har sat deres servere op sådan at hvis der ikke er en index fil så viser den bare en "403 Forbidden" side hvor der står:

Forbidden
You don't have permission to access /test/ on this server.

Så spørgsmålet er om man kan lave et script der kan vise filerne i mappen. Nogen har sagt noget om at htaccess kan, men jeg kan ikke lige finde noget om netop dette problem i forbindelse med htaccess.

/Tanks

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-06 20:23

Kan deres support ikke hjælpe dig med .htaccess ?

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 11-01-06 11:29

Som bentjuul er inde på kan det i hvert fald laves i PHP.. Prøv at kigge lidt rundt på sider som http://hotscripts.com/ og se om der ikke skulle være noget. Ellers har jeg måske noget liggende.

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-06 16:59

Jeg havde dette link i mine gemmer, men måske har du allerede været her http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessintro/htaccessintro.html

//bentjuul