/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook Virus Scan
Fra : tildestrup
Vist : 833 gange
60 point
Dato : 15-11-02 18:18

Jeg har på et tidspunkt haft installeret McAfee ViruasScan, men har prøvet at afinstallere programmet. Men I mit kontrolpanel findes stadig et ikon for VirusScan - jeg tror at det er tilknyttet Outlook på en eller anden måde, for jeg kan ikke åbne Outlook uden at der kommer følgende fejlmelding på skærmen
"Tilføjelsesprogrammet "C:\Programmer\McAffe VirusScan\scanemal.dll" kunne ikke installeres eller indlæses ......."
Nej for jeg har jo fjernet det - hvordan får jeg denne sa.... meddelelse fjernet ved hver opstart????


 
 
Kommentar
Fra : technet


Dato : 15-11-02 20:10

for at få denne meddelese fjernet kunne du starte msconfig :
kør msconfig
klik på start
det det er flueben i er programmer der sarter op i baggrunden når du starter din computer og nu finder du det der har med mcafee antivirus at gøre.

og nu skal du finde en fil på din harddisk som hedder Avsmcpa.cpl og den skal du slette
( .cpl filer er de ikoner som ligger i kontrolpanel


Kommentar
Fra : strarup


Dato : 25-11-02 01:05

Hej tildestrup,

jeg vil nu også foreslå dig nogenlunde det samme som Caine har gjort...

hvilken version af windows er det forresten du bruger?

til noget af vejledningen ka' du evt. prøve at kigge på denne side... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/wucrtupd/
det er godt nok til et andet problem men princippet i det er det samme...

du åbner regedit som Caine har beskrevet... herefter gemmer du så din registrerings database vha. eksporter, således du har en backup, hvis det sku' gå galt... herefter vil jeg så foreslå dig at lede efter "scanemal.dll" og slette de nøgler... et lille tip til når du har skrevet det ind i søgningsboxen er at trykke på "F3" hvis du vil hen til næste forekomst af resultatet, altså hvis det eksistere mere, idet så er du fri for at bruge musen hver gang du ska' hen til næste forekomst...

når du har slettet alle forekomster af "scanemal.dll" og evt. også "mcafee"... så prøv at starte Outlook og se om den ikke er sluppet af med problemet...

mvh.

Strarup


Kommentar
Fra : tildestrup


Dato : 30-11-02 08:49

Hej!
Jeg har nu fået løst problemet på følgende måde:
Når Outlook er åben gik jeg ind i
Funktioner
* Indstillinger
* Andet
*Avancerede indstillinger
*Tilføjelsesprogrammer
* Her fjernede jeg markering på "Exchange Scan"
PROBLEMET LØST!
Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig!
mvh
tildestrup



Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 30-11-02 14:41

Hej tildestrup,

tillykke med det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : tildestrup


Dato : 30-11-02 16:00

Tak for svaret strarup.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste