/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
fejl i tælleværk i Stellar
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1023 gange
200 point
Dato : 10-01-06 11:05

Hej

Jeg skal hjælpe en med Stellar Office.

Når jeg udskriver en resultatopgørelse/balance, så er der en driftskonto som driller.

Vi udskriver for periode fra 01-01-2005 til 31-12-2005.

Så burde "Saldo pr. dato" og "Periode bevægelser" give samme resultat.

Der er en konto hvor vi på et tidspunkt bogførte en rettelse til 31-12-2003. Vi kan ikke huske hvornår vi gjorde det, men det var længe efter 2003 var afsluttet.

Rettelsen bliver stadig talt med i "Saldo pr. dato".

Vi har bedt programmet om at "Beregn saldo på konto", både med og uden flueben i "kontroller posteringer", men det hjælper ikke.

Hvordan får vi genberegnet saldoen, så den bliver korrekt?

I C5 er der en mulighed for "dan primoposter", hvor driftskonti automatisk går i nul (flyttes til egenkapital), er der ikke en tilsvarende funktion i Stellar?

Kommentar
Fra : Tbone323

Dato : 10-01-06 12:16

Hej Leo.

Hvad med primosaldiene ???
Prøv at udskrive balancen med datoafgrænsning primo - 31-12-05

Grunden til at der er forskel på ultimosaldo og årets bevægelser, må jo være primosaldoen. Er det ikke det, så giver jeg dig nok ret i at der er fejl i tælleværkerne.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 10-01-06 12:43

Hej Thomas

Det er muligt du har ret i dette, men da der ikke bør være primoposter på driftskonti, så løser det ikke mit problem.

Der er tilsyneladende primotal her, hvordan får jeg det fjernet?

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 22-01-06 08:50

Hej

Jeg har stadig ikke fundet en løsning.

Som sagt, så ser det ud til at der er en driftskonto med primosaldo, hvordan slipper jeg af med den?

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-06 12:32

Hej Leo - Jeg har arbejdet tæt sammen med udviklerne af Stellar "Allerup-Edb" og er da helt sikker på at en henvendelse til dem vil give dig den ønskede hjælp. Find dem på: http://www.allerup.com/ eller gå direkte ind på: http://www.stellar.dk/

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 22-01-06 13:48

Hvis arne.jakobsens råd ikke giver pote, bliver du måske nød til at tilbageføre din postering på driftskontoen 31-12-2003 og i stedet bogføre den i 2005 over overført resultat tidligere år.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-06 13:53

Paulus1 - Ja det er selvf. en måde at klare det på, men det må være rart at finde ud af præcis hvad man evt. har gjort galt så man kan undgå dette i fremtiden. M.v.h. Arne