/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hente e-mail
Fra : eln
Vist : 2573 gange
200 point
Dato : 10-01-06 10:30

hvordan henter jeg mine e-mails når jeg sidder ved en vens computer

mvh.eln

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-06 10:32

Det gør du med webmail eller sætter en konto op på hans computer.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-01-06 10:41

hvordan sætter jeg en konto op på en anden computer,jeg er nødt til at have det fra starten af

mvh.eln

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-06 10:44

Funktioner-konti-post-tilføj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 10:50

hej hallo du behøver ikke have noget installeret - du kan bruge webmail alle steder fra.
Hvem er din udbyder ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-01-06 10:57

Gå ind på Net udbyderens hjemmeside (evt. www.tdc.dk) og find så adressen der til webmailen, men et er vigtigt, du skal kunne huske din adgangskode, ellers kommer du ikke ind.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 11:03

hvis du har tdc så kig her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71545

andre udbydere har samme tilbud - det er nemt og gratis

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-01-06 11:06

funktioner-konti -post -tilføj ,der beder de om en internetadresselisteserver ,den kan jeg ikke finde ,kan den hedde noget andet?
til miritdk du spørger efter en udbyder ,mener du den antenneforening jeg er medlem af??????

mvh.eln

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-06 11:08

10-01-06 10:32 der var webmail også med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 11:17

jeg mener hvilken udbyder (for eks tdc - get2net eller andet) du normalt er koblet op til derhjemme) - der kan du gå ind online og hente din mail.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-06 11:23

du kan have en mailder ser sådan ud:
abc@hotmail.com
abc@mail.tele.dk
abc@jubii.dk
Fortæl hvad der står efter snabela @

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-01-06 11:24

Hvis du er på antennekablet på dit Internet, er det muligt at det er TDC der står bag. Prøv dette link: www.webmail.kabeltv.dk

Clou

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-01-06 11:49

til emesen
efter @ står der vejen-net.dk

eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 12:02

det tyder på du er tdc kunde derhjemme - så kig her og opret dig - så kan du hente dine e-mails

http://tdconline.dk/mail.php?f=1

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-01-06 12:36

tdc ber om mailadresse og kodeord mailadressen accepteres men kodeordet ikke det kodeord jeg bruger er det jeg har fået fra min internetudbyder

eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 12:39

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72647

ellers ring til tdc´s hotline - de guider dig helt sikkert igennem tlf.: 80808017 hvis det er tdc bredbånd - husker ikke de andre numre men dem kan du nemt få ved bare at forhøre dig hos 80808080

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-06 12:40

Du er sikker på det ikke er brugernavnet 12......., du bruger, hos tdc har du du brugernavn og adgangskode.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 13:11

peet - jeg bruger tdc og har aldrig skullet bruge det 12 cifrede nummer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 13:27

ps.. hos tdc oprettes en fast logind der gælder for en masse selvbetjenings funktioner - bla webmail - der kan vælges hvad som helst - når man så kommer til sin mail derinde - så kan man bruge den adresse og det password man bruger hjemme bla på outlook express eller outlook.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-01-06 13:36

jeg ringede til tdc`s hotlinie og regner med at det er iorden nu men kan først prøve det i aften

mvh.eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 13:43

du kan da prøve det efter ca 5 minutter uanset hvor du befinder dig - bare der er en pc med internet forbindelse - det er jo det webmail er beregnet til

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-06 15:57

eln - du har måske din mail på en lokal Linux/unix mailserver, og den kan du tilgå sådan:
http://www.vejen-net.dk/webmail

Nu taster du dit navn Name: [ ] altså det du skriver før @ i din mail-adresse (SKRIV DET IKKE HER)
og din kode password: [ ]

Så kommer du til din konto fra hvorsomhelst i verden.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-06 16:06

meritdk-jeg spurgte om det måske var brugernavnet, der måske var sat på som adgangskode, for så virker det ikke, der skal ikke bruges brugernavn andetssteds end på ens egen PC.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-06 19:50

ooops da peet49 - forstod dit indlæg anderledes sorry

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 11-01-06 13:22

Tak for svaret emesen.
tak for alle svarene dervar mange gode forslag ,jeg prøvede først tdc online ,men der var der en systemfejl ,hvad det så betyder ,dernæst vejen-net.dk ,den virkede med det samme det var dejligt.

mvh eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-06 16:33

Du har din e-mail hos antenneforeningen, og bruger deres mailserver.
Her kan du læse lidt om foreningen.

http://www.vejen-net.dk/vnet/index2.htm

http://www.vejen-net.dk/vnet/index3.htm