/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Rensning af bur?
Fra : pedellen
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 10-01-06 07:55

Hej

Vi har haft en undulat som fik skabmider. Nu er fuglen desværre død, og vi vil ud og købe en ny. Men først skal dens bur selvfølgelig renses rigtig grundigt, så vi ikke får smittet den nye unge. Hvordan gør vi det bedst og mest grundigt?

Mvh Pedellen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-06 07:57

Jeg ville bruge klorin og meget varmt vand, evt. tørrer det over med sprit.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-06 08:04

Du kan slutte rengøringen af, med at sætte buret ud i frostvejr, det kan miderne heller ikke overleve

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 10-01-06 08:04
Kommentar
Fra : jabus

Dato : 10-01-06 08:17

[Forebyggelse og behandling: Skabmider kan være tilstede i årevis uden at frembyde symptomer. Et udbrud skyldes ofte, at fuglene udsættes for stress, fejlernæring eller af andre årsager har nedsat immumforsvar. Især unge undulater rammes. Angreb af skabsmider kan behandles - kontakt din dyrlæge.]

Hvis de SKABER sig a´la lopper hjælper jo hverken vand eller frost,det vil da være en skam at sætte en ny fugl i et inficeret bur
Mvh

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-01-06 09:11

Nu ved jeg godt, at jeg måske skyder gråspurve med Kanoner, men du KUNNE jo også bare brænde buret og anskaffe eller lave et helt nyt. Men hvis du virkeligt VIL vide noget om fuglehold, så besøg denne hjemmeside:

http://www.brevduesport.dk/default.asp?show=page&id=2542

Dette Link er til en side der fortæller noget om sygdommme i fuglebure, men alle der vi vide noget om fuglehold generelt, kan lære meget ved at besøge hjemmesiden.

At den hedder noget med sport, skal ikke afskrække jer. Due-sportsfolk ELSKER deres fugle.

Godkendelse af svar
Fra : pedellen

Dato : 10-01-06 11:11

Tak for svaret Nordsted1.

Og også tak for de andre svar jeg har fået. Dejligt at der sidder nogen som vil hjælpe Nu vil jeg i gang med den helt store bur-rengøring

Mvvh Pedellen