/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
dab-radio til bilen
Fra : thorkil1
Vist : 1134 gange
100 point
Dato : 09-01-06 20:56

skal der særlig antenne eller andet til for at høre dab -radio i bilen - eller kan jeg blot udskifte den gamle radio med en ny dab-radio?? hvis der skal særlig antenne til, hvor og hvormeget koster det?
thorkil

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-06 21:02

Det skal en speciel antenne til dab radio i bilen.Du kan købe dem der du får købt dab radioer til biler.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-06 21:02

Det skal en speciel antenne til dab radio i bilen.Du kan købe dem der du får købt dab radioer til biler.
alimak

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 09-01-06 21:33

Her kan du se antenner http://www.blaupunkt.dk/download/digital_antennas_info_oct2002(3).pdf
men husk at kun 70% af landet er dækket med dab sinaler så der vil komme huller i lyde når du køre langt

MVH: Monsen

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 10-01-06 07:48

Jeg har dab radio i min bil.Da jeg udskiftede til dab radio,ændrede jeg intet.Når jeg kører gennem områder,hvor feltstyrken ilg DR skema er mindre god,virker radioen stadig.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 10-01-06 18:56

Hej.
Hopper lige på her med et spørgsmål omkring DAB:

Skifter en DAB autoradio automatisk eller er der ens frekvens over det ganske land. ?

Hvordan er det med udlandet når man evt. køre syd på, har Tyskland - Frankrig - spanien osv. DAB radio.

mvh
prosat

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 11-01-06 10:55

Tak for svaret alimak.