/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Realtec AC97
Fra : Smukke_Ole
Vist : 617 gange
277 point
Dato : 09-01-06 16:01

Hej !

Jeg kører WIN XP PRO m. SP2 og fuldt opdateret.
Her i formiddag, hvor jeg på Skype snakkede med min fhv. nabo på Grønland kunne han pludselig ikke høre mig, medens jeg fint kunne høre ham. Jeg har efterfølgende fundet ud af, at det åbenbart er hos mig fejlen ligger, idet mikrofonen åbenbart ikke virker. Jeg har efterfølgende afprøvet 2 andre mikrofoner uden at blive hørt.
Når jeg kører guiden "Indstilling af lyd og billede" i MSN Messenger, kommer der fin lyd fra højttalerne, men ingen reaktion vedr. mikrofonerne. Forhandleren, hvor jeg købte mit MSI K8N motherboard påstår, at hvis der ingen gule eller røde markeringer er under enhedshåndtering, så kan lydkortet ikke være stået af.
Har han ret ?
Jeg har checket, at stikken m.v. til mikrofonerne er sat rigigt i o.s,v,

Jeg har også et andet problem: jeg er kommet til at slette "Denne computer! fra skrivebordet, og nu kan jeg ikke finde den igen.
Er der nogen der ved, hvordan man får den frem igen ?

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 09-01-06 16:13

Kan desværre kun hjælpe med det sidste. Du går ind i start menuen og højreklikker på "Denne Computer", så skulle der gerne være en mulighed for at trykke "Vis på skrivebord"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-06 16:16

Denne Computer er vel også i Start - højreklik på den og vælg "Vis på skrivebord"

Dit egentlige problem kan jeg ikke hjælpe dig med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 16:23

Jeg kender ikke Realtec AC97, men har haft fat i andre lydkort med AC97 og på dem jeg kender kan man konfigurere udgangene.
Så vidt jeg husker åbner man Mixer (lydstyrkestyring) og der er en knap til at ændre konfigurationen hvor du skal vælge højtalere og så vælge den indstilling der passer.

Genskabelse af DenneComputer har du fået svar på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 16:28

AC97 er en standard for lyd/mic eksempelvis på motherboard.
Mange asus MB bruger denne standard, men det passer ikke altid med de frontstik som sidder på kabinettet.
På nogle kabinetfrontstik er der en afbryder som bryder for de bageste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 16:47

På det jeg har på min ser det sådan ud http://bjarne-d.dk/ac.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-06 17:04

På en af mine pcer funker micrifon udgangen heller ikke, jeg har nu heller ikke gjort noget for det.
Jeg tror da bare det er driveren der skal geninstalleres igen. Jeg har heller ingen gule spørgsmålstegn i enhedshåndtering.
Slet din lydkorts driver og geninstaller den igen så skulle den med 99% sikkerhed virke igen.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-01-06 17:04

Under "åbn indstillinger for lydstyrke":
Tjek lige om der skulle være kommet et kommet flueben i "slå alt fra" under mikrofon.

Hvis ikke mikrofonen vises, kan du få den fram ved at gå i indstillinger og egenskaber. Du finder mikrofonen og tilføjer et flueben her.

Har selv oplevet det en gang.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-06 17:17

Hvis intet andet lykkes for dig, så prøv at lav en systemgendannelse f.eks. til igår eller anden dato.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-01-06 17:56

-> bentjuul & NOzone

"Denne computer findes heller ikke under Start

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 18:00

Se om du kan få ikonet frem med denne: http://support.microsoft.com/kb/315272/da

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-01-06 18:01

-> BjarneD

Sådan ser mine stik også ud, men hvordan får du det viste billede frem `?

-> bentjuul Jeg har prøvet systemgendannelse uden resultat

-> tukols: Det er ikke et flueben, der har skylden

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 277 point
Dato : 09-01-06 18:13

Så højreklik på Start >vælg Egenskaber >vælg fanebladet Menuen Start > Klik på Tilpas >i det nye vindue vælges Avanceret >Under "Elementer i menuen Start" finder du "Denne Computer" marker her "Vis som Link"

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-06 18:15

I forbindels emed installation af driveren får jeg en lydmixer i proceslinien og det er den jeg åbner.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-01-06 19:08

Hm,,,,,,,,,,,,,,,,lydkortet virker plutselig ikke
Mappen dokumenter forsvinder.
Andre ting som ikke virker?

Har du tjekket for spyware og virus?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-01-06 22:38

-> tukols

Lydkortet virker: det er kun mikrofonen, der ikke gør det.Som skrevet i spørgsmålet.
Med hensyn til mappen Dokumenter, der forsvinder, så ved jeg ikke hvad du tænker på.
Mit spørgsmål gik på ikonet for "Denne computer", som jeg har fået genskabt p.g.a. svaret fra bentjuul.
Det var forøvrigt mig selv, der slettede det ved en fejltahelse, og jeg harchecket for spy- og Ad-ware samt virus.

-> bentjuul Det virker. Hvordan skal jeg fordele points ?

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-03-06 09:56

Tak for svaret bentjuul.