/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
mat. og engelsk på C-niveau
Fra : CCjunior
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 09-01-06 15:28

Jeg mangler et sted i midjylland hvor jeg kan tage de to fag i en fart.
Randers-silkeborg-Århus-Viborg.

Inden for det område.

Junior

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-01-06 16:22

Prøv VUC: http://www.vucaarhus.dk/ Der kan du tage de to fag i løbet af et halvt år.

Undervisningen januar-juni er nok allerede startet, men jeg vil da tro, at du uden problemer kan komme med på et par aftenhold.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-06 18:50

Nu er C-niveau jo ikke det højeste, så du kan sagtens finde AUC-centre eller andre i dit område der tilbyder disse kurser. Prøv at kontakte din kommune eller dit amt. De vil gerne hjælpe dig. De er nemlig med til at betale for disse uddannelser, så de vil gerne have nye elever på deres uddannelser.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 09-01-06 19:12

Hvad har du i forvejen af uddannelse ? Er det fordi du skal have en læreplads og så mangler du resten af dit grundforløb ?

Hvis du har taget grundforløbet (HG, HH, HTX, HGS) så kontakt den skole hvor du har taget det.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-01-06 20:00

Jeg er uddannet værktøjsmager og overvejer at fortsætte som maskinteknikker. men det kræver matematik og engelsk på c.
desværre så fulgte jeg bare de obligatoriske fag på skolen og har nu kun matematik på F og engelsk fra folkeskolen

Junior

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-06 21:47

Kontakt studievejlederen på din lokale handelsskole. Bed om at blive "real-kompetence-vurderet". Måske vurderer studievejlederen at du kan få merit for de 2 niveauer, hvis han vurderer at du har nogle kvalifikationer som svarer til de fag i de niveauer. Det kan en studievejleder vurdere.

Hvis du har mulighed for merit, behøver du ikke at tage fagene. Måske vil han vurdere at du lige skal testes eller tage en eksamen i fagene, så du kan få en karakter. Du behøver så ikke nødvendigvis at følge undervisning.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-01-06 20:29

Fik du snakket med en studievejleder ?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-01-06 21:07

Jeg har snakket med studievejlederen, og eftersom at jeg har taget fagene på f niveau bliver man ikke vuderet.. det er kun hvis man har x antal års erfaring med sproget eller matematiken.
Men det var i Århus og de havde ingen åbnet pladser på holdene.
Jeg skal snakker med en studievejleder imorgen fra Randers. Det er heller ikek altid at de ser ens på tingene for i den mail jeg har fra dem står der at jeg måske kan få merit i matematik...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-01-06 23:13

Det lyder rigtig godt. Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå. Jeg vil måske sige at hvis man bare har været en del år på arbejdsmarkedet, så kan det godt være nok til at forbedre sig nogle niveauer i engelsk, så jeg synes det er godt at du snakker med andre vejledere.

I mit arbejde på en handelsskole har jeg en del kontakt til studievejledere ang. elever som har fået elevplads, men liiiige mangler at blive opgraderet til nogle højere niveauer før de kan få godkendt deres aftale. Aftaler kan nemlig først godkendes, når de har bestået grundforløbet med nogle bestemte fag i minimum på niveauerne. Når det problem opstår, henviser jeg dem altid til studievejlederen, som så vil vurdere om de kan opgraderes, eller få merit.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 13-01-06 14:46

Tak for svaret Klojs.

Hvor er de dog sjove de studievejlederer.. nu har jeg sq fået merit i både engelsk og matematik.. jeg skulle bare snakke med den rigtige.. I Skive kan det ikke lade sig gøre, men det kunne det i Randers, så Randers...... Here I come....hehe

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 13-01-06 20:05

Smadder godt gået..tillykke.

Folk ringer jævnligt til mig på mit arbejde og spørger om præcis det samme, når de skal i lære, og jeg henviser hver gang til studievejleder, som så tager beslutningen.

Husk at få et "bevis" på din merit, så du kan give din skole en kopi. Skolen skal lægge meritten ind i systemet, så de kan godkende din optagelse.

Held og lykke videre med studierne