/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Der opstod en fejl på siden
Fra : annvibeke
Vist : 6443 gange
500 point
Dato : 09-01-06 14:17

Jeg pusler lidt med wordpress og har fundet et templates, som driller... http://ann-vibeke.dk/mening

Jeg har lige lagt 3 emner i arkivet, for at se, hvordan det virker, før jeg begynder at 'male' og 'fordanske'

Men jeg blir ved med at få et: 'Udført men med fejl på siden' og 'Der opstod en fejl på siden'

De lyder sådan her (ved dobbeltklik på den lille gule trekant ned i venstre hjørne):

Linje 179
Tegn 2
Fejl 'null' er null ikke et objekt

Linje 209
Tegn 2
Fejl 'frames.themes.window' er null eller ikke et objekt

Linje 78
Tegn 2
Fejl 'frames.themes.document' er null eller ikke et objekt

Jeg er ikke klogere på det her end, at jeg gik ind i alt 'tilbehøret' (alle de der .php-dele) og søgte på ordet 'null' uden at jeg fandt noget - det var for at starte et sted

Så nu håber jeg på hjælp herinde fra...

Hvor (i hvilken) .php finder jeg fejlen?
Og hvordan retter jeg...fra hvad til hvad??

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-06 14:20

Jeg har ikke forstand på php, men teksten med at der er fejl på siden, kender jeg godt, jeg går ind i internet indstillinger, fjerne cookies og midlertidige tempfiler, så er fejlen rettet hos mig, håber også det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-06 14:21

Når du går ind og sletter, kommer der en lille boks frem, husk at sætte flueben i den

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 12:02

Det er ikke det, der er problemet Nordstedt1...

...det er en fejl ikoden...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-06 12:14

Jeg har fundet to links til steder hvor du nok kan få hjælp:

http://www.phpuniverset.dk/

http://netcoders.dk/forum.asp?mode=list_forum&tech_id=2

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 11-01-06 12:16

Hej Vibeke.

Såvidt jeg forstår, så er den fejl du får i forbindelse med noget javascript - ikke PHP.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 12:32

->Taliskoko - jeg ser nærmere på dine link, når jeg kommer hjem!

- jeg havde nu håbet på hjælp her på kandu...

->Hammerhead - ja, hvad ved jeg

- alle de tilhørende filer er php-filer, med undtagelse af en css og en js...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-06 12:34

annvibeke> Om du får hjælp her eller der er vel et fedt.? Bare du får løst dit problem.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 12:39

Det kan man(d) mene Taliskoko...

Men det generer mig at sku' tilmeldes et board, jeg måske kun skal bruge én gang...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-01-06 13:50

Hejsa
ser ud til der er fejl i dit java script (smoothscroll.js)

Citat
function ss_getCurrentXPos() {
   // ie5 and ie5.5
   if (frames['themes'].document.body && frames['themes'].document.body.scrollLeft)
   return frames['themes'].document.body.scrollLeft;
   // ie6
   if (frames['themes'].document.documentElement && frames['themes'].document.documentElement.scrollLeft)
   return frames['themes'].document.documentElement.scrollLeft;
   // netscape etc
   if (frames['themes'].window.pageXOffset)
   return frames['themes'].window.pageXOffset;
   return 0;
   }

den sidste "return 0; er forkert

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 14:25

Hvad gør jeg så med den dk, fjerner den? - sætter noget andet i stedet?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-01-06 14:49

jeg er ikke nogen ørn til java, desværre.......men

jeg ville først prøve med
return true;

dernæst

return a;

og til sidst
slette linien

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 15:04

Øv...det gjorde ingen forskel...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 11-01-06 15:37

Det virker altså fint hos mig... Jeg bruger IE6, og kan navigere rundt i siden uden problemer eller fejlmedelinger

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-01-06 15:44

hmm
har lige været inde igen fra en engelsk IE6
her kommer fejlen:

Line : 8
Char : 4
Error : Object requried
Code : 0
URL : http://ann-vibeke.dk/mening

husk at slette dine "cookie" og midlertidlige internet filer" således
IE ikke indlæser den gamle kode (smoothscroll.js)

Så det er return 0; som fejler

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 16:15

-> ostemanden - får du heller ingen fejl, hvis du 'arbejder' i venstre side f.eks 'december'?

-> dk - jeg HAR skam slettet cookies + offline indhold

Der er osse en 'return r' som jeg har forsøgt at ændre til enten 'true' eller 'a' - men jeg 'flytter' bare linjen med fejl
- Linje 12
Tegn 1
Der er en syntaksfejl

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-01-06 16:26

hmm
man kan sagtens navigere rundt på siden...
kun hvis man lægger mærke til det, ser man fejlen
(det er en menu fejl)

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 11-01-06 16:35

Dybest set mener jeg ikke der behøver at være fejl...
Jeg blir neurotisk, når jeg ser den lille gule trekant og jeg har den ikke på mine andre sider...

Og ja...der er nok ikke problemer med at navigere...
Og ¨ja... masser af andre sider 'derude' med den lille gule trekant...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-02-06 10:46

Hej
Har du fundet ud af fejlen ???
eller har du bare droppet siden ??

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 02-02-06 11:18

Jeg kan ikke finde ud af at rette fejlen...det var derfor jeg lagde spørgsmålet herind...

Imellemtiden forsøger jeg mig med andre 'themes'

Spørgsmålet er osse lagt ud den 11. januar på: http://netcoders.dk/forum.asp?mode=list_forum&tech_id=2 uden at der er kommet noget svar fra den kan

mvh/ann-vibeke - som ikke har opgivet helt endnu...

Kommentar
Fra : karina85

Dato : 27-02-06 11:37

Jeg har samme problem med "udført, men med fejl på siden". Det er rigtig mange af siderne.
Her er en af dem.

Linie: 33
Tegn. 163
Fejl. Strengkonstanten er uafsluttet
Kode: 0
URL: http://www.tdcmobil.dk/portal/index.jsp

Er lidt af en nybegynder så er der nogen der har nogle forslag.
mvh Karina85

Annuller spørgsmålet
Fra : annvibeke

Dato : 15-04-06 13:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål