/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hjælp til uhyggelige retter
Fra : eskild8720
Vist : 1941 gange
100 point
Dato : 09-01-06 11:59

Hjælp skal til fællesspisning i min datters klasse.Hver familie skal have en ret med som skal være uhyggelig.
Har tænkt på små bøffer med rødbeder i,og noget pasta som jeg evt. vil farve med frugtfarve.Eller pølsehorn hvor jeg farver pølserne grønne og måske også dejen.Eller farvet kartoffelmos.
Har i nogle gode ideer?
Havde det været bagværk havde jeg nok bagt grøn kage.
mvh eskild

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-01-06 12:24

Værsågod - her er i hvert fald nogle ideer, der er både babyfingre og andet godt

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/hoejtid-2.php?id=20

God fornøjelse! Og bon appetit.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 12:28

BLODpølse !!!

(Herlig spise i denne årstid ...med æblemos, Ahorn-sirup og brun farin)

På et menukort kunne det også fremgå :
Citat
Brændt øgle på rede med slam.

..hvilket er lig ½kylling med pommefrites og remoulade

Eller :
Citat
Indianer med lort og blod på ryggen og hvide fjer.

..hvliket er : 1 rød pølse med sennep, ketchup og rå løg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-01-06 12:45

En inder i sidevogn med lort på skoene = Ristet hotdog

Hanne

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-06 14:10

noget som smager fantastisk, men som ser huwadrr ud er:
revne rødbeder (ha kom føsrt til at skrive dødbeder), som er vendt i flødeskum og tilsat nøddesplitter. MUMS I tell jer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-01-06 14:13

Hehe ja noget der er morsomt, er at farve kartoffelmos helt rødt, og pølser blå og sådan, det har vi engang gjort. Vi skar herefter pølserne i små skiver og smed dem over kartoffelmosen, det så vildt skummelt ud ;)

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 10-01-06 12:46

Man kan købe en kogebog til børn hos bog&Ide med "uhyggelige retter". Det er måske lidt meget at gøre ud af det, men man kan jo altid smugkigge i den for inspiration. Måske kan man også låne den på biblioteket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 13:32

Her er et par opskrifter : http://www.arkaisk.dk/kogebog1.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-01-06 20:24

Frikadeller .........Ganske almindelige frikadeller......Dem dekorerer du så med røde chilli (eller skiver af rødpeber) så det ligner horn....Som øjne bruger du halve cocktailbær røde eller grønne??
Bag nogle flade "boller" med facon som et kranie ..eller skær det ud af brød Dekorer med små stykker chokolade..
Jeg synes personligt ikke at det specieltuhyggeligt at farve maden ..mere ulækkert ,,,men smag og behag............

mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 12-01-06 09:18

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-01-06 09:39

glæd jer til at smage.
efter at have læst alle de andres "grusomheder", troede jeg ikke, at jeg havde en chance.
egentlig hører der vel en en betegnelse til - øgleglam, heksehår, vortemælk (ungerne aner nok ikke, at det er en plante), gylp, osv.
jeg ønsker jer en rigtig god fornøjelse og tak for valget.