/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fjernskrivebord og netværk
Fra : Footprint
Vist : 2510 gange
100 point
Dato : 08-01-06 19:52

Hej

Hvem kan hjælpe!!

Jeg vil gerne have oprettet en forbindelse til min hjemme computer ved hjælp af fjernskrivebordet i Windows XP Pro, og det har jeg som sådan også gjort, det virker fint så længe jeg kun er på det trådløse net der hjemme og andre computer ved venner og bekendte…
Men problemet opstår når jeg vil forsøge at oprette forbindelse fra det trådløse net på min skole, med den samme bærbare som jeg også anvender der hjemme… så virker det ikke!!!

For at prøve noget andet har jeg også installeret Radmin hvor man nemt kan ændre den port som anvendet til port 80. men der er stadig ikke hul igennem.

Er der nogle der har et forslag til en løsning??

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 08-01-06 20:10

det kunne lyde som om det netværk der anvendes på den skole du går på ikke lader dig anvende fjernskrivebord, har du talt med den netværksansvarlige på skolen?

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 08-01-06 22:13

Nej jeg har ikke snakket med de paranoide IT administratorerne endnu, men netværket kan jo ikke være helt lukket land efter som vi kan anvende messenger.
Håber lidt på om nogle har et stald trix.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 08-01-06 23:49

Hej Footprint

Jeg går udfra at jeres skole kører gennem en router - og det kan være årsagen til at du ikke kan komme igennem til dit eget hjemmenetværk. Snak med den IT ansvarlige.

wolffi

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-06 01:32

Hejsa
"de paranoide IT administratorer" ka nmeget vel have spærret/lukket for port 3389 (fjerskrivebord)
og ligeledes til port 4899 til Radmin.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 09-01-06 12:20

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men har nu hul i gennem ved hjælp af Radmin, på port 1080. men stadig ikke på fjernskrivebordet som jeg ville fortrække at anvende.

Jeg har ændret porten som fjernskrivebordet anvender, til port 1080, ved hjælp af følgende i REGEDIT:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

men uden resuktat!!!

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-06 12:23

Det er fordi de har lukket for RDP porten du ikke kan... Prøv VNC.. Det skulle efter sigende kunne køre bagom en firewall..

Citat
Works behind Firewalls
A major difficulty in using remote control software are firewalls and blocked ports, as well as NAT routing for local IP addresses.
If you use TeamViewer in connection with DynGate you don´t have to worry about firewalls: DynGate will find a route to your partner.

hent det her..
http://www.teamviewer.com/

Jeg bruger selv Fjernskrivebord og Radmin.. men har hørt meget godt om VNC
->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Footprint

Dato : 10-01-06 15:01

Tak for svaret Brommi.