/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Et spørgsmål om Outlook Expres
Fra : maxhankat
Vist : 738 gange
100 point
Dato : 08-01-06 14:05

Hej.

Kan nogen i Kandu sige mig, hvorfor jeg ikke kan åbne en mail i normalt (nyt) vindue, når jeg dobbeltklikker på en ny mail i
indbakken?
Det er det samme om jeg dobb.klikker på den eller højreklikker og vælger ÅBN.

Mailen åbnes i et ganske lille vindue på samme side, hvor alle bakkerne vises.

max h

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 14:12

Prøv at beskrive det lidt mere præcis, er det et nyt vindue eller åbner mailen inde mellem de andre mail?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-01-06 14:12

Du har givet plads nok til visning af mailen, hold musen på midterlinjen i outlook express, og træk linjen opaf.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:18

For at maximere mailen skal du bare dobbeltklikke den blå(normal farven) titellinje

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:22

Altså det er således at jeg plejer at åbne en mail ved at dobb.klikke på den. Så åbner den i et helt nyt vindue, hvor man kan vælge st besvare den eller sende den videre m.m.
Nu bliver den vist på samme side - faktisk det jeg kalder forsiden i OE - hvor man ser alle bakkerne i venstre side af skærmen.
Jeg vil gerne have den funktion, at når jeg dobb.klikker på den nye mail, skal den åbne i sit helt eget vindue.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 14:23

Gå I Vis - Layout - Grundlæggende - Sæt "flueben" i alle med undtagelse af: Outlook pnel og Visningspanel - Tryk Anvend og Ok.

Håber det var til lidt hjælp

Clou

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:25

selv om jeg dobbelt klikker på den blå titellinie vises mailen kun i et lille vindue på samme side.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:28

clou
jeg har netop fulgt din anvisning men får samme resultat! det er da underligt . . .

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 08-01-06 14:31

Som clou, ind Layout, men der må ikke være flueben i Vis indholdsrude, er vindue der så åbner for lille ,kan du trække kanterne ud til den størrelse du ønsker, lukke Outlook Express, når du åbner igen vil vinduet vises som du indstillede

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:35

Detmeget mærkelige er, at selv om jeg ikke har sat flueben ved VISNINGSPANEL så åbnes den indkomne mail ikke i et nyt vindue men vises bare i en lille meddelelses-box på samme side!!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 14:37

Til o.v.n.

Der kan slet ikke sættes "flueben" i Indholdsruden når de andre er "vinget af"

Til Maxhankat

Gå ud i hjørnet på din mail, indtil du får en db. pil, træk så kanten ned så du får den størrelse du vil ha', næste gang du åbner har de så den størrelse du vil ha'

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 14:38

Det var ikke Visningspanel men Vis indholdsrude, der ikke må være flueben i

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 14:38

Maxhankat

hvilken version bruger du? 6.0 eller ældre?

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 14:43

Der kan godt være flueben i Vis indholdsrude, uanset hvilken af de andre der er narkeret!!! bruger version 6

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:43

Altså uanset hvordan jeg prøver med indstillinger kan jeg ikke få Outlook Express til at fejle.

Selvfølgelig kan jeg trække ruden til den bliver for lille og så åbner den sådan hver gang, men det skal jo bare trækkes ud til den størrelse man ønsker som der allerede er beskrevet.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 14:43

Der må hverken være flueben i [I][B]Visningspanel og Outlook Panel[/B][/I]

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:44

Jeg kører med WIN XP/sp2 og mit Outlook Express er nyeste version. Jeg sender og modtager fint og har kun dette problem med at åbne mine mails, så de vises i et NYT vindue.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:45

Hvorfor vil du egentlig åbne mailen i et nyt vindue. Er det ikke nok med indholdsruden forneden. Den kan du jo også tilpasse størrelsen på ved at trække i den.

Så har du da alle muligheder med besvar - videresende osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 14:48

Fijala-skulle der komme en mistænkelig mail, så kan den slettes uden at åbne den, det kan du ikke hvis der er markeret i Vis indholdsrude, så ingen ben der!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:49

Nu forstår jeg så ikke hvorfor du clou siger at der ikke må være tjekket af i Outlook-panel og Visningspanel. Der er vel smag og behag. Jeg har det godt nok ikke selv da jeg synes det tager for meget plads, men der er da ikke noget der forbyder det.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:49

Fijala

Ja det har du da ret i - at det er nok, og jeg kan da sagtens læse mine mails, men når det nu plejer at være sådan, at en nye mail kan / kunne åbnes i sit helt eget vindue, er det jo mærkeligt, at det nu ikke kan lade sig gøre.

)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:52

VIL DET SIGE AT HVIS DER KOMMER EN MISTÆNKELIG MAIL OG DET SÅ LIGE NETOP ER DEN DER ER VIST I INDHOLDSRUDEN, SÅ HAR DEN AUTOMATISK INFICERET ENS PC. ???
dET ER DA NORMALT MEST I VEDHÆFTEDE FILER DEN SLAGS KOMMER ND PÅ PCEN. mEN OK JEG SKAL DA ALDRIG SIGE ALDRIG

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:53

o.v.n.

Det er af samme grund jeg ikke har sat flueben ved VISNINGSPANEL.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:54

Lad mig lige få det ind med skeer

Åbner der sig overhovedet ikke et nyt vindue når du dobbeltklikker en mail ?

Hvis ikke er der da noget galt med installationen af Outlook.
Prøv systemgendannelse og så tilbage til den dato da det var ok.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 14:55

Jeg gi'r op herfra!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 14:58

o.v.n.

det har jeg faktisk aldrig tænkt på men hensyn til visningspanel.
Godt jeg har et godt antivirusprogram der fanger det meste, men det har da hændt at der er kommet snavs på, og jeg har også undret mig over hvordan det er kommmet der, men det her er måske forklaringen.

De har nu lykkedes mig at fjerne alt så den side af sagen er på sin plads

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 14:59

Fijala.

Nej, der åbner sig overhovedet ikke noget nyt vindue, når jeg dobb.klikker på linien med en ny mail!
ndholdet af mailen vises godt nok, men kun i en lille rude, der ligner en meddelelsesbox!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 15:00

??????

Dert forstår jeg godt nok ikke. Det har jeg da aldrig set før.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 15:01

clou

tak for din indsats! jeg giver selv snart op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 15:01

Ja det er mærkelig at noget kan ændres, som plejer at virke på en anden måde, men prøv først at klikke på Hjælp i Oulook Express gå ned til Om Outlook Express og klik, der kommer så et vindue der viser hvilken version du bruger, sandsynligvis Oulook Express 6, der efter går du i Vis og klikker på Layout, prøv så med markering i Kontaktpersoner-Visningspanel-Mappepanel-Statuslinie-Mappeliste-Værktøjsliste og ingen markering i Oulook panel og Vis indhodsrude, det er min indstilling og virker som du gerne vil have

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 15:03

Citat
Dato : 08-01-06 14:25

--------------------------------------------------------------------------------
selv om jeg dobbelt klikker på den blå titellinie vises mailen kun i et lille vindue på samme side.

jamen hvorfor en blå titellinie er det så du klikker på hvis det kun er en tekstboks. ?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 15:06

o.v.n.

Min version af OE er 6.0 - den absolut seneste.

I layot sidder mine markeringer (flueben) præcis som du nævner det - JEG GIVER DA NOK SNART OP!!!
MAX H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 15:16

Har du ændret i Layout, og husket at klikke Anvend før du klikkede Ok??? det kunne være det det manglede, når du har ændret,er det en god ide at genstarte, programmet ikke computeren, føe de nye indstillinger virker, hvis du har et nyt vindue, med blå kant foroven og værktøjslinie, så er det bare at trække i kanterne så den bliver større

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 15:34

o.v.n.

Ja da, jeg har da husket at klikke på ANVEND, hvilket jo også fremgår af, at visningspanelet netop ikke vises.
Jeg har også lukket og åbnet Outlook Express programmet efter ændringen.
Men ellers tak!

Jeg prøver om jeg kan geninstallere OE fra min office cdrom

mvh
max h

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 15:38

hvad med systemgendannelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 15:40

Jeg har ikke flere forslag

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 15:50

Inden du følger først nævnte forslag, skal du huske at klikke på Indbakke først (klik kun 1 gang, så den blever markeret/blå). dernæst i Vis osv.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 15:53

Tak for svaret o.v.n..

Ja men tænk at man kan være så dum - jeg føler mig dybt formørket!
Sidder her og læser alle svar, og så er det dette fra o.v.n, der skal til.

kPå et eller andet tidspunkt har keg nok "formindsket" en mail ved at skubbe siderne ind og så glemt at trække dem ud igen! altså nok engang: hvor dum kan man dog være?? jeg er meget flov.

Undskyld til alle gode kræfter her på tråden med gode råd!

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-01-06 15:59

Godt du fik løst dit problem!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 16:02

Selv tak fru hankat når der bliver så mange indlæg, kan det godt forvirre mere end det hjælper, men godt du fik løst problemet

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 16:14

tak til o.v.n. og clou for de venlige bemærkniger.

Det kan jo være, at spørgsmål og svar denne tråd kan tjene til råd OG advarsel for andre, der muligvis løber ind i samme problem og så læser svaret.

(jeg nægter at tro, at andre kan være lige så dumme)

max hankat

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-01-06 16:44

Interessant tråd at følge med i, og jeg tror ikke max er dum,
dumhed og uvidenhed bliver tit forvekslet.
God søndag aften.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-06 17:34

Keldd.

Jeg er ikke uvidende - kun dum.
Ellers tak for din opmuntrende bemærkning.

God osse søndag aften til dig!

max h