/ Forside/ Teknologi / Spørgsmål
10  Fijala 84503
dvd+ og dvd-
Fra : risvej07
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 08-01-06 13:53

hej hvad er forskellen på en dvd+ og en dvd- og hvor skal jeg købe dem for at få dem billigt???

Accepteret svar
Fra : jabus

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-06 14:01

DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 08-01-06 14:04

Har selv prøvet forskl forh ,men Nierle.dk er nok den billigste og uden probl mht byt ved fejlkøb

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 08-01-06 14:29
Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 08-01-06 14:31

dvd-r er understøttet af lidt flere dvd-afspiller end + er

filerne ligge bedre på en + skive end minus der er mere orden i det men har vist ingen betydning

købe skiver kan du ja på nirle
men www.wesellcd.com køre også godt jeg har aldrig haft bøvl med noget derfra

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 09-01-06 12:17

Her køber jeg selv. Hurtig levering. Kvalitetsprodukter til meget billige penge, samt hurtige brændehastighedder.

http://www.medieshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 09-01-06 19:01

Tak for svaret jabus.